Contractul pentru proiectarea celui de al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu, a primit unsprezece oferte.
Valoarea estimată a contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 60,87 milioane lei (fără TVA), sumă asigurată prin CEF 2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) – Componenta Mobilitate militară, a anunțat directorul general CNAIR, Cristian Pistol.
Au depus oferte:
– Asocierea Activ Proiectare Infrastructură SRL (lider) – Emay Uluslararasi Mühendislik Ve Müşavirlik AŞ (România – Turcia);
– Consitrans SRL (România);
– Egis Romania SA (România);
– Asocierea Infranova Soluții Tehnice în Construcții SRL (lider) – Studio Corona SRL Civil Engineering – Structure Gogan SRL (România – Italia);
– Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial (Spania);
– Asocierea Mega Mühendislik Müşavirlik AŞ (lider) – CCAT Solution Grup SRL (Turcia – România);
– Asocierea Padeco Company Limited (lider) – Project Planning & Management Ltd (Japonia – Bulgaria);
– Asocierea Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL (lider) – Roads Design SRL (România);
– Asocierea Specialist Consulting SRL (lider) – Specialist Smart Group SRL -Perfect Consult Europe SRL – Eurocerad International SRL (România);
– Asocierea TPF Inginerie SRL – TPF – Consultores De Engenharia E Arquitetura (România – Portugalia);
– Asocierea TQM Management SRL (lider) – Dohwa Engineering CO. LTD (România – Coreea de Sud).
Studiul de fezabilitate, care trebuie să fie elaborat în maximum 23 de luni, trebuie să stabilească:
– amplasamentul podului Giurgiu-Ruse 2;
– tipul podului (doar rutier sau rutier și feroviar);
– valoarea construcției.
Prin construirea acestui nou pod se urmărește creșterea eficienței tehnico-economice a rețelei de transport dintre România si Bulgaria, dar și pe axa europeană nord-sud, în noul context geo-politic.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025