Penalități pentru întârziere sunt calculate de CNAIR începând din iunie anul trecut pentru contractul de elaborare a Studiului de Fezabilitate pentru sporirea siguranței traficului pe Centura existentă a Municipiului București, Sectorul I, cuprins între autostrăzile A1 și A2.
CNIR a emis un certificat negativ proiectanților care nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale principale, asocierea Grafic Tends SLR – SVL Proec SRL.
Contractul a fost semnat în februarie 2022 iar ordinul de începere a fost dat pe 9 martie 2022.
Însă, deși investigațiile geotehnice au fost realizate, studiul geotehnic nu a fost transmis CNAIR.
În plus, procedura de obținere a acordului de mediu nu a fost demarată. Studiul Arheologic a fost aprobat în data de 15 aprilie 2025.
Termenul de predare al SF-ului, respectiv 19 iunie 2024, nu a fost respectat, iar până în prezent nu a fost finalizată documentația.
Pentru întârzierile cuantificate au fost emise facturi de penalități începând cu data de 19 iunie 2024 si vor fi emise până la recepționarea livrabilului.
Valoarea contractului este de aproape 7 milioane lei, fără TVA
Obiectul contractului
* Identificarea măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura existentă a Municipiului București, inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DNCB, Sector I cuprins intre A1 (km 55+520 – DN 1 km 71+490 / km 0+000) – A2 (km 23+600).
* Studiu de Fezabilitate:
– Studiu Topografic:
– Studiu Geotehnic;
– Studiu Arheologic;
– Documentația pentru Ocuparea Trenurilor;
– Evaluare Impactului asupra Mediului.
*Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a proiectării și execuției lucrărilor.
*Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2025