Oferte locuri de munca top

Pe pasajul Doamna Ghica se va circula din toamna

Bucureștenii vor putea circula pe pasajul Doamna Ghica la începutul acestei toamne, a anunțat Primarul General Nicușor Dan, care a adăugat că lucrările la acest pod se află în grafic.

”Am terminat faza de betonare, care acum trebuie să prindă, cam 28 de zile prevede normativul, iar după asta vom putea să începem cu o hidroizolare şi asfaltare, dar putem să spunem că avem pasaje, se poate circula pe ele”, a completat Cristian Hiver, director în cadrul societății Trustul de Clădiri Metropolitane.

Potrivit declarațiilor sale, testele de rezistență vor dura câteva zile. Este vorba despre testele standard. ”Avem un proiect de test pe care îl lucrăm cu proiectanţi şi un sistem de camioane care trec, şi static şi dinamic”, a completat Cristian Hiver.

Acesta este primul pod din Bucureşti care are un sistem de monitorizare în timp real al mişcărilor lui în timpul utilizării. Podul susţine greutatea tramvaiului, dar soluția tehnică nu a fost aleasă încă.

”Ne-am asumat un grafic acum un an şi jumătate, după ce am semnat contractul cu firma italiană care a făcut tablierul, şi, de un an şi jumătate, ne-am respectat graficul, mai avem două luni şi jumătate din acest an, și aşa se întâmplă când eşti serios şi plăteşti. Deci suntem într-o situaţie în care constructorul lucrează şi Primăria plăteşte la timp. Cum nu se face este să ai conturile blocate şi într-o acţiune populistă, disperată, de campanie, să începi un proiect pe care ştii că nu poţi să îl termini şi să laşi o gaură în mijlocul oraşului. Asta este ce am găsit noi aici”, a mai declarat Primarul General Nicușor Dan.

”Vă reamintesc că, în toamna anului 2020, am preluat o Primărie într-o situaţie financiară dezastruoasă. 2021 a fost anul în care am reconfigurat finanţele Municipiului, am reuşit să ne ţinem la suprafaţă. În 2022, am reînceput licitaţiile şi în momentul de faţă suntem la jumătatea acestui an şi avem zeci de contracte adjudecate pentru termoficare, achiziția de autobuze, troleibuze, pentru infrastructură rutieră, pentru spitale, pentru centre sociale”, a precizat viceprimarul Horia Tomescu.

”Noi aveam aici o gaură şi un proiect de pod, și trebuia să terminăm podul, dar eu am spus întotdeauna că traficul din oraş se rezolvă cu soluţii integrate”, a mai spus Nicușor Dan.

Locuinte colective si spatii medicale, in zona centrala a Capitalei

”Adică soluţia pentru această zonă din oraş este inelul median, terminarea inelului median rutier şi pentru tramvai. După cum ştiţi, am atribuit, este în curs de elaborare studiul de fezabilitate pentru partea între est şi sud a inelului median, iar sectorului 2, i-a fost atribuit şi urmează să achiziţioneze studiul de fezabilitate între est şi nord, ca să avem lucrarea completă tramvai cu auto pe tot inelul median în zona de est”, a completat el.

Potrivit edilului Capitalei, ”pe Iuliu Haţieganu au fost făcute exproprierile, e o asociere cu primăriile sectoarelor 3 şi 4, şi urmează ca ei să facă lucrările de infrastructură pentru ca, pentru moment, fără tramvai, să existe o lărgire la patru benzi a acelei străzi”.

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2023

Revista Arena Constructiilor mai 2023

Sus