După ce licitația pentru proiectarea a trei poduri rutiere de peste Prut a fost anulată anul trecut, procedura va fi reluată după majorarea valorii estimate a contractului. În plus, a mai fost adăugat un pod.
Documentația de atribuire a contractelor pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate ale celor patru noi poduri rutiere a fost validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Este vorba de podurile:
Pod nou Stanca (România) – Costești (Moldova), pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E.
Pod nou Bumbata (România) – Leova (Moldova), localizat în estul României, în județul Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, Raionul Leova.
Pod nou Falciu (România) – Leca (Moldova), pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir.
Pod nou Răduceni (România) – Barboieni (Moldova), localizat în estul României, în județul Iași și în vestul Republicii Moldova, Raionul Nisporeni.
Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.
În cadrul acestor proiecte vor fi construite: pod rutier; drum de legătură la infrastructura existentă; punct control frontieră.
Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.
Primul pod la nivel de autostradă
De asemenea, a fost ridicată suspendarea licitației și pentru construirea primului pod la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni (România) – Ungheni (Moldova), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei.
Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie.
Principalele caracteristici prevăzute sunt: 261,20 m lungime pod nou peste Prut; două benzi pe sens + trotuare; 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II); 8 m lățime parte carosabilă; 1 km lungime traseu; 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură.
Punctul de control trecere frontieră va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Acesta va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Au fost demarate procedurile și pentru reabilitarea podurilor:
* Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe patru benzi;
* Sculeni (RO) – Sculeni (MD);
* Oancea (RO) – Cahul (MD).
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023