Va continua aprovizionarea normală a combinatelor Liberty Steel Galați si HBIS Smederevo (Serbia) cu materii prime pentru metalurgie, conform contractelor în vigoare, estimează managerii TTS.
Combinatul Siderurgic de la Galați produce o gamă largă de produse plate (tablă groasă, rulouri, tablă zincată și tablă acoperită organic), precum și produse tubulare sudate longitudinal.
Grupul TTS este principalul furnizor de servicii logistice integrate de tip 3PL (Third Party Logistics) din bazinul Dunării, acționând ca integrator de servicii de transport (fluvial, feroviar, rutier), transbord, înmagazinare și agenturare pentru mărfuri minerale, produse agricole și produse chimice.
Grupul TTS asigură transportul de materii prime pentru metalurgie pentru Liberty Steel Galați pe relația Izmail-Galași, și pentru HBIS Steel (Serbia) pe relația Constanța -Smederevo.
Însă materiile prime provenind din Ucraina și Rusia reprezintă doar o mică parte din necesarul de materii prime pentru cele două combinate metalurgice, care împreună dețin ponderea cea mai mare în volumul de minerale transportate de TTS.
Cea mai mare parte din materiile prime necesare provin din surse de peste mare, de la marii producători de minereuri și cărbune.
În ce privește materiile prime indisponibilizate pe relațiile Ucraina și Rusia, acestea vor fi înlocuite cu ușurință cu materii prime din surse sigure, grupurile din care fac parte cele două combinate dispunând de lanțuri de aprovizionare dezvoltate la nivel global, apreciază managerii TTS. Aceste volume vor tranzita în mod necesar prin portul Constanța.
”De altfel, din informațiile pe care le deținem, stocurile existente în Constanța, împreună cu volumele de materii prime încărcate pe navele aflate în drum spre Constanța ale ambelor combinate metalurgice permit desfășurarea activității acestora în bune condiții pentru perioada următoare”, afirmă managerii TTS.
Continua procedura de atribuire a unor lucrari de peste 26 mil euro
În ceea ce priveste materiile prime și produsele siderurgice finite care proveneau din Ucraina și Rusia (care ar putea fi reduse cantitativ sau dispărea, deși în acest moment nu se prefigureazî o asemenea situație), având ca destinație diverse țări din bazinul Dunării, acestea vor fi în mod cert înlocuite cu produse provenind din zone apropiate (Turcia, Egipt, Marea Caspică) sau din țări mai îndepărtate.
Cea mai mare parte a acestor fluxuri de marfa va trece, inevitabil, prin Constanța și apoi pe Dunăre. În ce privește mărfurile provenind din Ucraina, la fel ca în cazul produselor agricole, se caută rute alternative pentru export via Constanța.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/ aprilie 2022