Oferte locuri de munca top

Noul regulament de urbanism impus prin amenzi drastice 

Amenzi de până la 50.000 de lei vor fi  aplicate pentru neemiterea hotărârii de aprobare sau respingere a documentaţiei de amenajare a teritoriului sau de urbanism, ca urmare a neincluderii pe ordinea de zi a şedinţelor de consiliu judeţean/local.

Aceasta este una dintre măsurile pentru întărirea disciplinei urbanistice incluse în noul Regulament de Urbanism, publicat în Monitorul Oficial nr. 1052 din 27 decembrie 2016.

De asemenea, vor fi aplicate amenzi pentru nerespectarea termenelor privitoare la promovarea documentaţiilor spre aprobare, precum și pentru nerespectarea prevederilor privitoare la informarea şi consultarea populaţiei.

Noul Regulament prevede că emiterea de certificate de urbanism incomplete, cu date eronate sau/şi cu nerespectarea prevederilor cuprinse în documentaţiile de urbanism aprobate ori a prevederilor actelor normative aplicabile, atrage răspunderea disciplinară, administrativă, contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii.

În plus, semnarea documentaţiei de amenajare a teritoriului sau de urbanism atrage responsabilitatea fiecărei persoane din colectivul de specialişti care a elaborat documentaţia, pentru veridicitatea şi corectitudinea din punct de vedere tehnic a acesteia. Astfel, noul Regulament de Urbanism va face ca funcționarii publici, entitățile emitente de avize, proiectanții să fie mult mai responsabili în ceea ce privește elaborarea documentațiilor urbanistice, dar și în alte etape din amenajarea teritorială.

Actul normativ încearcă să crească gradul de asumare al factorilor implicați, în special al celor din administrația publică, și stabilește penalități pentru mai multe contravenții.

În cazul în care primarul omite să constituie Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism, acesta va fi sancționat cu o amendă cuprinsă între 10.000 și 25.000 lei.

Primarul unității administrativ-teritoriale, respectiv primarul general al Capitalei, este obligat să organizeze procesul de elaborare a planului urbanistic general și să coreleze strategia de dezvoltare integrată a zonei cu acesta.

Tot primarul este cel care coordonează și monitorizează elaborarea documentațiilor de urbanism aflate în competența autorităților publice locale. Edilul supune aprobării consiliului local sau, după caz, Consiliului General al Municipiului București, în baza referatului tehnic al arhitectului-șef, documentanțiile de urbanism, indiferent de inițiator. Nu în ultimul rând, acesta trebuie să acționeze pentru respectarea și punerea în practică a prevederilor documentațiilor de urbanism și a strategiilor de dezvoltare aprobate.

Noul act normativ prevede ca regimul de actualizare, modificare sau detaliere a documentațiilor de urbanism să cuprindă informarea solicitantului cu privire la, după caz:

* imposibilitatea modificării prevederilor documentațiilor în vigoare;

* necesitatea elaborării unui plan urbanistic zonal în baza unui aviz de inițiere, pentru zonele pentru care prin planul urbanistic general a fost instituită interdicție temporară de construire până la reglementarea urbanistică a zonelor respective prin planuri urbanistice zonale;

* necesitatea elaborării unui plan urbanistic de detaliu, în condițiile prezentei legi.

De asemenea, noul text legislativ mai precizează că, în cazul în care realizarea investiției pentru care s-a solicitat emiterea certificatului de urbanism necesită modificarea sau detalierea prevederilor documentațiilor de urbanism în vigoare pentru zona respectivă ori condițiile specifice ale amplasamentului sau natura obiectivelor de investiții o impun, autoritatea publică compententă are dreptul ca, după caz, prin certificatul de urbanism:

* Să respingă în mod justificat realizarea investiției propuse;

* Să condiționeze autorizarea investiției propuse de elaborarea și aprobarea de către autoritatea publică locală competentă a unui plan urbanistic zonal, în condițiile prezentei legi;

* Să condiționeze autorizarea investiției propuse de aprobarea de către autoritatea publică competentă a unui plan urbanistic zonal, elaborat și finanțat prin grija persoanelor fizice sau juridice interesate, numai în baza unui aviz de inițiere a documentației de urbanism, întocmit de structura de specialitate condusă de arhitectul-șef al județului și aprobat, după caz, conform competenței, de primarul localității, primarul general sau președintele consiliului județean, în anumite cazuri;

* Să condiționeze autorizarea investiției propuse de elaborarea și aprobarea unui plan urbanistic de detaliu;

* Să permită întocmirea documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, fără condiția elaborării unei documentații de urbanism, în situația construirii pe o parcelă în cadrul unui fron preexistent, în care clădirile de pe parcelele adiacente au același regim de înălțime cu cel solicitat, prin racordarea la fronturile existente.

Pe lângă modificările aduse Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, noul act normativ completează și Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.

 

Cititi aici Noul Regulament de Urbanism (publicat în Monitorul Oficial)

 

 

 

 

 

Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia nov – dec 2016


Etichete:
Sus