Urare Craciun 2024

Noul Pod peste Tisa din Sighetul Marmatiei: Executia va dura mai mult decat s-a estimat

Noul pod peste râul Tisa, din zona Teplița este pe jumătate finalizat. Pe malul stâng (malul românesc) sunt realizate culeea și pilele podului, inclusiv 95% din terasamentele, platforma și rampa de acces la pod, ne-au transmis reprezentanții DRDP Cluj.

Pe malul drept (ucrainean) trebuie executate culeea și pilele, inclusiv terasamentele, platforma și rampa de acces la pod, respectiv suprastructura, inclusiv sistemul rutier.

Ritmul lucrărilor s-a menținut în cadrul programului de lucrări de referință, cu excepția lucrărilor de pe malul drept, unde procedura de obținere a autorizației de construire, a regimului de trecere a mijloacelor de transport, resurselor umane și materiale și a terenului necesar organizării de șantier de pe malul drept a durat mai mult decât s-a preconizat inițial.

În acest context, lucrările pe malul drept au fost întârziate, acestea începând abia în 1 octombrie anul acesta, motiv pentru care antreprenorul a solicitat o prelungire a duratei de execuție, solicitare care încă este în analiză, conform prevederilor contractuale.

Estimările cu privire la deschiderea circulației se vor face după ce solicitarea Antreprenorului cu privire la prelungirea duratei de execuție va fi analizată.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestui pod a fost atribuit pe 27 iulie 2022.

Licitația a fost câștigată de asocierea Tehnodomus SRL (lider) – Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL. Valoarea contractului semnat este de peste 116,17 milioane de lei, fără TVA.

Proiectul prevede realizarea podului peste Tisa cu o lungime de 1,2 kilometri, accesul la punctul de frontieră, birou vamal, dotări şi echipamente necesare pentru efectuarea traficului comercial prin acest punct.

În prezent, la graniţa României cu Ucraina din Sighetu Marmaţiei se desfăşoară doar tranzit de persoane, pe podul istoric, de lemn, care a necesitat de-a lungul timpului lucrări de punere în siguranţă, fiind afectate elementele de rezistenţă a podului.

Stadiul lucrărilor

Pe malul românesc trebuie finalizate terasamentele, platforma și rampa de acces la pod, respectiv suprastructura obiectivului principal, inclusiv sistemul rutier.

La clădirile administrative trebuie finalizate hidroizolațiile și termoizolațiile, finisajele interioare și exterioare, iar la obiectivele complementare (hale) suprastructura și finisajele.

De asemenea, trebuie terminate sistemele de colectare și evacuare a apelor pluviale, bordurile și structura rutieră a drumului și platformei.

Structura metalică a podului este montată în procent mai mare de 40%; Sunt executate toate cele cinci podețe de descărcare proiectate.

Terasamentele și zidurile de sprijin din gabioane pe toată lungimea drumului de acces la obiectivul principal sunt executate în procent de 80%, rigole de colectare carosabile.

Rigolele carosabile sunt executate circa 20% și bordurile circa 10%.

La clădirile administrative pentru Direcția Vămilor și Poliția de Frontieră sunt finalizate structurile de rezistență din beton armat și zidăria și se execută hidroizolațiile (80%) și termoizolațiile (50%).

Pe malul ucrainean se lucrează la incintele de piloți secanți pentru realizarea fundațiilor din coloane pentru culee (65%) și pile (finalizate, se execută coloanele) și circa 15% din terasamentele și rampa de acces la pod aferente.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus