Oferte locuri de munca top

Noi pasi pentru modernizarea liniei CF Caransebes-Arad

Camera Deputaților a aprobat contractul de cofinanțare pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeş-Arad, dintre România şi Banca Europeană de Investiții (BEI).

Contractul are valoare de 300 milioane euro.

Guvernul a supus spre adoptare proiectul de lege Camerei Deputaților, iar acum proiectul a fost înaintat la Senat.

Proiectul presupune modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, cu  lungime de 162 km, ca linie dublă, electrificată, controlată de un sistem care să asigure cerințele de interoperabilitate, pentru circulația trenurilor cu viteze cuprinse între minimum 120 km/oră și maximum 160 km/oră, pe întreg tronsonul, precum și implementarea sistemului ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar).

Beneficiile proiectului sunt:

* reducerea timpului de călătorie ca urmare a creșterii vitezei de circulație;

* îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;

* mărirea capacității de tranzit la frontieră.

Proiectul este compus din patru secțiuni (loturi) ale liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad:

* Caransebeș-Lugoj (39,38 km);

* Lugoj-Timişoara Est (53,91 km);

* Timișoara Est- Ronaț Triaj gr. D (13,86 km);

* Ronaț Triaj gr. D-Arad (54,86 km).

Indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții au fost aprobați în 2021.

Se estimează că proiectul va fi finalizat în 2029, iar data finală de disponibilizare a

împrumutului este de 72 de luni de la data semnării contractului de finanțare.

Conform prevederilor contractului, împrumutul poate fi tras în maximum 10 tranșe, valoarea minimă a unei tranșe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al proiectului.

Valoarea estimată a proiectului este de 1,758 miliarde euro (inclusiv TVA și achiziția de

terenuri), alocarea aferentă din PNRR fiind în sumă de circa 1,1 miliarde euro. Diferența, până la concurența valorii totale, urmează a fi acoperită de la bugetul de stat, prin bugetul MTI și din veniturile proprii ale CNCF CFR SA, precum și din alte surse legal constituite.

Împrumutul în valoare de 300 milioane euro va sprijini autoritățile române în acoperirea acestei contribuții prin finanțarea deficitului bugetului de stat creat pe parcursul implementării proiectului.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2025


Etichete:
Sus