Solplanet x AeroFix

Noi obligatii de gestionare a zgomotului ambiant, pentru firme si autoritati

Autoritățile pentru protecția mediului, firmele cu activităţi industriale și primăriile vor avea noi responsabilități legate de evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant.

Aceasta întrucât prin Planul Național de Redresare și Reziliență vor fi achiziționate stații fixe de monitorizare a zgomotului, iar cadrul legislativ va fi modificat corespunzător.

Noile obligații, care urmează să fie aprobate astăzi de către Guvern, stabilesc că primăriile vor asigura locația necesară amplasării și funcționării stațiilor de monitorizare a zgomotului, la solicitarea autorității publice centrale pentru protecția mediului sau a agențiilor pentru protecția mediului.
Va fi aprobată o procedură de măsurare a zgomotului care trebuie utilizată în mod unitar la nivelul agențiilor pentru protecția mediului.

Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului și Agenția pentru Protecția Mediului
București vor asigura monitorizarea zgomotului prin stații de monitorizare fixe la limita zonelor funcționale pentru:

– zonele liniştite din interiorul aglomerărilor,

– drumurile principale, căile ferate principale și aeroporturile principale,

– aeroporturile urbane al cărui trafic aeroportuar survolează aceleași aglomerări,

– amplasamentele unde se desfăşoară activităţi industriale aflate în interiorul aglomerărilor sau pentru acelea din exteriorul aglomerărilor dacă activitatea acestora influenţează nivelele de zgomot din interiorul aglomerărilor.
Agenţiile judeţene analizează și decid sub coordonarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a autorității publice centrale pentru protecția mediului, în funcţie de dotarea tehnică disponibilă și de situația existentă, zonele care urmează să fie monitorizate și locațiile unde se amplasează stațiile de monitorizare a zgomotului.

 

Descărcați aici Proiectul de lege

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus