Oferte locuri de munca top

Noi autostrăzi şi drumuri expres în MPGT

2009

updatat

Ioan Rus, ministrul Transporturilor a prezentat astăzi ultima versiune a Master Planului General de Transport în faţa Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților şi Senat, o etapă premergătoare dezbaterii sale în Parlament

În această versiune, Ministerul propune construcţia unor noi sectoare de autostradă, care în forma iniţială a MasterPlanului erau propuse la nivel de drum expres.

Astfel, controversatul sector Sibiu – Piteşti va deveni autostradă, după ce iniţial era prevăzut drept drum expres. Drumul expres Târgu Mureş – Târgu Neamţ va fi autostradă, realizată în două etape: în prima ca drum expres, iar în a doua va deveni de autostradă.

Şi drumul expres Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni va fi autostradă cu două benzi pe sens.

De asemenea, Bacău – Paşcani va fi construit ca autostradă cu două benzi pe sens, deşi iniţial fusese prevăzut ca drum expres.

A mai fost propus să fie realizată o centură a Bucureştiului în regim de autostradă, un al doilea inel.
Trei drumuri prevăzute iniţial ca regiotrans au fost transformate în drumuri expres: Dej – Beclean – Bistriţa, Bucureşti – Alexandria, Alexandria –Craiova.

Cu toate că nu a fost inclus iniţial deloc în Master Plan, acum este prevăzut un drum expres între Aeroportul Henri Coanda şi Autostrada 3 Bucureşti – Ploieşti.

Master Planul General de Transport urmează să fie aprobat săptămâna viitoare în Guvern, iar până la 15 martie va fi prezentat în fața Comisiei Europene, potrivit declaraţiei făcute de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, după întâlnirea cu membrii comisiilor pentru transporturi din Senat și Camera Deputaților.

Președintele Comisiei pentru transporturi și energie din Senat, Mihai Fifor, a afirmat că membrii celor două comisii parlamentare de specialitate susțin în unanimitate Master Planul de Transport.

După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă (cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT), 1.878 km de Drum Expres, 3.147 km de Drum Trans Regio şi Euro Trans și 67 de Variante de Ocolire (de sine stătătoare sau parte din proiectele de autostradă sau drumuri expres) la care se adaugă Centura Bucureștiului la profil de autostradă.

Investiția în sectorul rutier se ridică la 26,480 miliarde de euro, din care peste jumătate investiție în autostrazi.

Sectorul feroviar
În urma dezbaterilor publice au fost propuse investiții pentru reabilitarea coridoarelor feroviare (3.219 km) dar și investiții pentru reabilitarea unor căi ferate cu potențial economic (1.131 km – Linia Industriei Auto, Linia Cerealelor, Linia Cărbunelui).
De asemenea au fost propuse pentru electrificare toate sectoarele de cale ferată care aparțin rețelei TEN-T Core, în total 425 de km. S-a propus și implementarea unor sectoare de cale ferată cu viteză sporită care să conecteze principalele centre urbane din România, peste 1000 de km. În ultima variantă a Master Planului General de Transport, se recomandă achiziționarea a 90 de bucăți de material rulant (locomotive, rame electrice şi rame diesel).
Investițiile totale pentru sectorul feroviar se ridică la aproape 19 miliarde de euro.

Sectorul naval
Pentru sectorul naval au fost propuși 752 de km de căi navigabile și modernizarea infrastructurii portuare pentru 12 porturi.
Investițiile totale în sectorul naval depăşesc 2 miliarde de euro.

Sectorul aerian și multimodal
În urma dezbaterilor publice au fost revizuite ariile de captare pentru toate aeroporturile propuse pentru investiții. Astfel se recomandă investiții în infrastructura aeroportuară pentru 14 aeroporturi în valoare de 588  milioane de euro.
În ultima variantă a Master Planului General de Transport, se propun investiții pentru 12 terminale multimodale poziționate strategic pe teritoriul țării în strânsă legătură cu rețeaua de transport, dar și cu polii economici de creștere.
Suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 de milioane de euro.

Un comentariu;

  1. roxana said:

    Usurinta cu care se trece in discurs de la drum expres la autostrada si vice-versa, demonstraza o data in plus ca la nivelul ministerului, si din pacat nu numai, nu se cunoasc de fapt criteriile si careacteristicile tehnice referitoare la cele doua solutii de infrastructura in discutie. Din pacate lipsa de profesionalism a celor care ne conduc are astfel de rezultate, astazi autostrada, maine drum expres….bazat pe ce se propune acum aceasta modificare???. Bine ar fi ca cei care intr-adevar se pricep la asta (infrastructula de transport), sa fie lasati sa-si faca treaba fara a fi nevoie sa raspunda la „cerinte” strict de ordin privat ale politicienilor la putere. In prezent, nu prea ai cu cine sa mai discuti astfel de detalii tehnice cu cei de la CNADNR. Se cere o schimbare….urgent daca vrem sa avem drumuri corespunzatoare traficului, pe care sa circulam decent!!

Sus