Solplanet x AeroFix

Narcis Neaga, CNADNR: „Anul viitor sperăm să se poată circula pe DN76”

DN 76Pe două tronsoane ale DN76 au fost mari probleme și mari întârzieri, a recunoscut Narcis Neaga, director general al CNADNR SA. Din această cauză au fost reziliate contractele de execuţie. Amplasamentele pe Beiuș – Oradea Deja au fost deja predate către antreprenori.

„Din câte am văzut în ultima vreme, se lucrează și sper că anul viitor, când au diverse termene de predare, începând cu iunie și terminând cu noiembrie, să se poată circula pe DN76. Rămâne o problemă, totuși, pe Ionești – Vârfurile, pentru care vom declanșa o nouă licitație.

Subliniez că şi în continuare controalele şi supravegherea pe aceste şantiere vor fi efectuate de mine şi colegii mei din conducerea CNADNR, astfel încât antreprenorii să-şi respecte angajamentele asumate’ , a mai declarat Narcis Neaga.

Toate contractele de reabilitare a DN 76, Deva-Oradea, au termen de finalizare în noiembrie 2016. Ca urmare, CNADNR a intensificat controalele și verifică în permanență executarea lucrărilor conform contractelor încheiate.

În urma acestor controale, s-a constatat că singurul tronson cu mari întârzieri a fost Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350. În data de 24 septembrie CNADNR SA a emis înștiințarea de reziliere a contractului 5R11, Ioneşti -Vârfurile, km 55+425 – km 69+350.

Decizia privind rezilierea contractului a fost luată din cauza repetatelor constatări din teren referitoare la slaba mobilizare a Antreprenorului şi a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către acesta. La data rezilierii, stadiul fizic al lucrărilor a fost de 29.76%.

De asemenea, din aceleași motive, contractul de reabilitare 5R14, Beiuș – Oradea, km 133+660 – km 184+390 a fost reziliat, fapt pentru care au fost demarate proceduri de achiziţie pentru lucrări de refacere a structurii rutiere. Astfel, s-a propus realizarea unor lucrări de întreţinere periodică constând în reciclarea în situ a sistemului rutier existent.

Au fost semnate noile contracte de lucrări de reciclare în situ, acest tronson fiind împărțit în trei sectoare omogene, respectiv: Sectorul 1: km 133+600 – 150+000, Sectorul 2: km 150+000 – 166+000 și Sectorul 3: km 166+000 – 180+794. Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în data de 18 septembrie 2015 pentru Sectorul 1, respectiv 23 septembrie 2015 pentru Sectoarele 2 și 3.

Predarea amplasamentelor către Antreprenorii Loturilor 1 și 2 s-a făcut în data de 29 septembrie 2015, iar pentru Lotul 3 în data de 23 septembrie 2015.

Din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului (necesare pentru materializarea cotelor stratului reciclat și al celui asfaltic), de scoatere a bordurilor existente pe tot traseul, de prefrezare a asfaltului existent, precum și precedarea la realizarea sectorului de probă pe baza căruia reiese rețeta și caracterisiticile cerute al stratului reciclat.

De asemenea, CNADNR menționează că prin procesul de reciclare în situ se obţine o îmbunătăţire a capacităţii portante a sistemului rutier reciclat, prin dimensionarea acestuia la o încărcare de 11,5 tone/osie. Reciclarea se face pe o grosime de 20-30 cm (în această grosime intrând atât zestrea drumului existent cât şi un aport de material de adaos-balast).

Sus