Oferte locuri de munca top

Ministrul transporturilor promite intensificarea lucrarilor la autostrazi

1056.jpg Romania va avea 2.300 km de autostrada pana in 2020, asa cum prevede programul Romania 100, a dat asigurari ieri ministrul transporturilor, Dan Sova.
Anul acesta constructorii vor lucra intens la tronsoanele de autostrada de pe Coridorul IV pan-european. Astfel, in intervalul decembrie 2013-ianaurie 2014, Ministerul Transporturilor a emis ordine de incepere a lucrarilor pentru loturile 2, 3 si 4 din tronsonul de autostrada Lugoj – Deva (lotul 1 a fost inaugurat anul trecut). Tot in luna ianurie, a fost emis ordinul pentru inceperea lucrarilor pentru lotul 2 din tronosonul autostrazii Timisoara-Lugoj si pentru lotul 1 de pe tronsonul Nadlac-Arad. Toate aceste contracte au fost licitate in 2013 si sunt finantate cu fonduri europene alocate pentru perioada 2007-2013.
In ceea ce priveste lotul 2 al tronsonului de autostrada Nadlac-Arad, afectat de falimentul constructorului Alpine, la inceputul lunii martie a fost finalizat raportul evaluatorului, care stabileste ce s-a construit pana in acest punct si ce mai ramane de facut. In jurul datei de 10 aprilie va fi publicat in SEAP anuntul pentru inceperea unei noi licitatii, cu termen de depunere a ofertelor sfarsitul lunii mai. Astfel, pana la sfarsitul anului 2015 se va inchide Coridorul IV de la Nadlac pana la Sibiu, a afirmat domnul Sova.
In paralel, pana la sfarsitul lunii mai, va fi publicat in SEAP anuntul de participare pentru lucrarile aferente celor doua sectoare ale tronsonului de autostrada Sebes – Turda, care leaga orasul Cluj-Napoca de Coridorul IV. Primul sector, Campia Turzii-Ogra, va avea 36 km, iar al doilea, Ogra – Targu Mures, 18 km.
Pentru tronsonul de autostrada Sebes-Turda, lucrarile pentru toate cele 4 loturi au fost atribuite in decembrie 2013, insa rezultatele au fost contestate. Autoritatea contractanta a avut castig de cauza la Curtea de Apel Bucuresti in privinta lotului 4, iar pentru loturile 1 si 3 urmeaza ca instanta sa se pronunte in cursul acestei saptamani. Pentru lotul 2, CNSC a cerut reevaluarea pretului ofertei clasate pe primul loc. Reevaluarea se va face dupa ce se va pronunta Curtea de Apel in prima jumatate a lunii aprilie, a daugat ministrul transporturilor.
De asemenea, in a doua jumatate a lunii aprilie va fi publicat in SEAP anuntul de participare pentru executia lucrarilor la tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, realizat cu finantare din bugetul de stat. Cei 64 de km ai tronsonului vor fi gata in 2016. Pentru finantarea lucrarilor in acest an, este prevazuta in buget suma de 55 milioane de lei, potrivit ministrului transporturilor.
* Salini Impregilo isi va asuma remedierea problemelor de pe lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu
In privinta lotului 3 al tronsonului de autostrada Orastie-Sibiu, a carei constructie a fost afectata de alunecari de teren, Ministerul Transporturilor a ajuns la un acord cu constructorul, Salini Impregilo, pentru ca acesta din urma sa isi asume remedierea problemelor aparute, fara majorari de costuri. Aceasta dupa ce Ministerul a amenintat cu rezilierea contractului. Astfel, primii 16 km din cei 22 km cuprinsi in lot, vor fi gata in luna iulie, iar restul (afectati de alunecari), in luna noiembrie a anului curent, a precizat domnul Sova.
*Anul acesta vor fi realizate studiile de fezabilitate pentru Coridorul IX si Sibiu-Pitesti
Tot in acest an, vor fi intocmite studiile de fezabilitate pentru toate tronsoanele de autostrada ale Coridorului IX pan-european, prezentate in programul Romania 100: Ploiesti- Buzau-Focsani – Bacau-Iasi-Ungheni , iar pe autostrada Iasi-Targu Mures, tronsonul Ungheni – Iasi – Pascani – Targu Neamt.
Ministerul Transporturilor a trimis spre verificare la ANRMAP documentatiile pentru intocmirea studiilor de fezabilitate aferente tronsoanelor: Focsani-Bacau; Bacau-Pascani; Pascani-Siret; Bucuresti-Giurgiu; Bucuresti-Alexandria; Alexandria-Craiova; Craiova-Calafat si Brasov-Bacau. Saptamana aceasta urmeaza sa fie primit raspunsul ANRMAP in privinta corectitudinii documentatiilor. Imediat dupa vor fi publicate in SEAP anunturile de participare la licitatie, a anuntat domnul Sova.
Potrivit ministrului transporturilor, in cursul acestei zile urmau sa fie trimise la ANRMAP si documentatiile pentru intocmirea studiilor de fezabilitate aferente tronsoanelor de autostrada: Sibiu-Pitesti; Sibiu-Brasov; Pascani-Iasi-Ungheni; Targu Mures – Targu Neamt – Pascani si centura Bucuresti Nord.
Termenul prevazut pentru intocmirea tuturor studiilor de fezabilitate mentionate este de 4 luni, cu exceptia tronsonului Sibiu-Pitesti, pentru care sunt alocate 12 luni. Pentru acesta din urma, licitatiile de lucrari ar putea demara chiar din prima parte a anului viitor. Toate aceste studii de fezabilitate vor fi aprobate de Comisia Europeana, in vederea finantarii cu fonduri comunitare, a mai precizat domnul Sova.
*Master Planul este gata pe 15 aprilie
Pana pe 15 aprilie, compania AECOM va finaliza Master Planul General de Transport al Romaniei. Pana in prezent, a fost realizata analiza cost-beneficiu pentru 70% din proiectele propuse de catre benenficiari pe Programul operational de infrastructura mare, a mentionat Dan Sova.
*Autostrada Comarnic-Brasov asteapta raspunsul bancilor finantatoare
In privinta autostrazii Comarnic-Brasov, ce urmeaza sa fie construita in concesiune, de catre consortiul Vinci-Strabag-Aktor, in prezent sunt in derulare discutii intre CNADNR, constructori si bancile finantatoare – BEI si BERD. Acestea din urma au solicitat modificari contractuale in sensul asumarii mai multor riscuri de catre constructori. Bancile au anuntat ca isi vor incheia evaluarea contractului in cursul lunii iunie. Imediat dupa, Ministerul va da drumul la contract, a afirmat domnul Sova.
De asemenea, regimul fiscal al contractului autostrazii Comarnic-Brasov urmeaza sa fie stablit dupa consultarea cu Eurostat. Intentia autoritatilor romane este de a scoate acest proiect in afara deficitului bugetar, a adaugat ministrul transporturilor.

Sus