Oferte locuri de munca top

Metrou: Bucurestiul va avea doua noi linii de metrou, in viitor

Două proiecte importante de infrastructură subterană vor schimba harta transportului public din București.

 

 

 

Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari și extinderea Magistralei 2, pe di­recția Pipera – Petricani sunt incluse în planurile de dezvoltare a me­troului bucureștean și sunt eligibile pentru finanțare europeană.

Atât Magistrala 7, cât și Magistrala 2 au fost pregătite de-a lungul tim­pului la nivel de studiu de soluție / propunere de traseu, urmând să fie lansată faza studiului de fezabilitate.

Proiectul pentru Magistrala 7 a făcut obiectul unui studiu de prefeza­bilitate, care a arătat că în prezent teritoriul vizat nu oferă suficientă capacitate nici pentru transportul public, nici pentru traficul general. În plus, așa cum a rezultat din analizele realizate, teritoriul respectiv este unul cu o densitate mare de populație însă cu un nivel scăzut de deservire cu transport de mare capacitate.

Pe Magistrala 2, liniile de transport de suprafață ce deservesc teritoriul vizat de “Extensia M2 – Pipera” sunt puternic influențate de condițiile în care se desfășoară traficul general astfel că nu oferă o viteză comer­cială satisfăcătoare și nu pot fi respectate graficele de circulație.

Ambele proiecte sunt prevăzute în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov. Sunt cuprinse în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 – 2030, anexă la Master Planul General de Transport al României, fiind eligibile pentru finanțare din fonduri externe neram­bursabile în cadrul Programului Transport 2021 – 2027.

Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari

Ministerul Transporturilor pregătește una din­tre cele mai ample investiții în infrastructura subterană a Capitalei: realizarea Magistralei 7, care va lega Bragadiru de Voluntari.

Traseul acesteia va traversa principalele arte­re ale Bucureștiului, pornind din Bragadiru, continuând pe Șoseaua Alexandriei, Calea Rahovei, Bulevardul Regina Maria, Piața Unirii, Bulevardul Corneliu Coposu, Strada Mântuleasa, Calea Moșilor, Piața Obor, Șoseaua Colentina și Strada Afumați, ajun­gând în Voluntari Centru și până la Șoseaua de Centură Nord-Est.

Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari va fi structu­rată din punct de vedere al secțiunilor de exe­cuție și proiectare, varianta optimă urmând să fie aleasă în cadrul Studiului de fezabilitate.

Din punct de vedere tehnic, proiectul presu­pune construirea unui traseu subteran cu o lungime totală de aproximativ 26 de kilome­tri cale dublă, 27 de stații de metrou și două depouri.

Valoarea estimată a investiției se ridică la 2,47 miliarde de euro, fără TVA, urmând ca suma exactă să fie determinată în cadrul studiului de fezabilitate.

În cadrul Studiului de Fezabilitate se va anali­za inclusiv corelarea cu alte proiecte aflate în zona de influență, precum și posibilitățile de extindere viitoare către centre care necesită creșterea capacității de transport (ex. termi­nal nou Aeroport Otopeni, nod intermodal Autostrada A3), raportat la strategiile de in­frastructură de transport existente.

Extensia Magistralei 2 Pipera – Petricani

Cea de-a doua investiție vizează extinderea Magistralei 2 de metrou, prin realizarea unui tronson scurt, dar strategic, între Pipera și Petricani. Noul traseu va pleca din actuala stație de capăt Pipera, se va înscrie pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu și va continua de-a lungul Străzii Petricani, până la intersec­ția cu Bulevardul Pipera.

“Extensia M2 – Pipera” implică realizarea unui traseu cu o lungime totală de aproximativ 1,6 km cale dublă, a două stații de metrou, pre­cum și pregătirea pentru realizarea extinderii viitoare a magistralei de metrou.

Lungimea actuală de cale dublă a Magistralei 2 de metrou va fi, după realizarea acestei ex­tensii, de 21,98 km.

Valoarea estimată la nivelul Strategiei de dez­voltare a metroului din București 2016 – 2030 este de 120 milioane euro, fără TVA. Valoarea va fi determinată în cadrul Studiului de Fezabilitate, funcție de varianta optimă de traseu.

Proiectul nu a făcut obiectul unui Studiu de Fezabilitate, însă acesta a fost studiat la nivel de studiu de soluție / propunere de traseu.

Proiectul constă în realizarea tuturor activită­ților, serviciilor și lucrărilor care concură la re­alizarea Investiției “Extensia M2 – Pipera” și care cuprind în principal următoarele activi­tăți previzionate:

  • acțiuni pentru obținerea terenurilor, reali­zarea de lucrări de amenajarea terenului, devieri rețele, dezafectări; execuția de lu­crări pentru protecția mediului;
  • realizarea activităților legate de asigurarea utilităților necesare obiectivului, de proiec­tare și asistență tehnică;
  • realizarea lucrărilor de bază, a lucrărilor de Arhitectură Stații, de Instalații aferente con­strucțiilor, a lucrărilor de cale de rulare; lu­crări de montaj utilaj tehnologic pentru toa­te tipurile de sisteme de instalații;
  • achiziționarea de utilaje, echipamente teh­nologice și funcționale pentru toate tipurile de sisteme de instalații; de echipamente de transport;
  • achiziționarea de dotări pentru toate tipuri­le de sisteme de instalații inclusiv mobilier și gospodărire (dotări arhitectură).

“Extensia M2 – Pipera” va fi structurată din punct de vedere al secțiunilor de execuție și proiectare și va fi aleasă varianta optimă în cadrul Studiului de fezabilitate, analizând totodată și posibilitățile de dezvoltare ulteri­oare. n


Etichete:
Sus