Marcajul produselor UE este un “pașaport pentru călătoria gratuită” și nu este “un permis care face posibilă instalarea într-o clădire”, precizează reprezentanţii Federaţiei Europene a Constructorilor.
În principal, marcajul reprezintă faptul că produsul poate fi plasat pe piaţa europeană și nu este un indice al nivelului calităţii.
Reprezentanţii FIEC vor să stabilească în ce condiţii marcajul de calitate poate fi utilizat alături de marcajul Comisiei Europene pentru ca utilizatorii să aibă încredere că aleg cel mai bun produs.
FIEC participă ca un factor cheie la discuţiile lansate recent de Comisia Europeană pentru a îmbunătăţi Regulamentul Produselor din Construcţii.
În 2016 FIEC și Construction Products Europe au publicat o declaraţie comună în privinţa acestui regulament.
“Ne-am axat pe dificultăţile întâmpinate de utilizatorii produselor de construcţii, în principal contractorii de la intrarea în vigoare a Regulamentului în 2013 și înainte de asta când Directiva Produselor în Construcţii era aplicabilă”, a precizat vicepreședintele FIEC, Kjetil Tonning. Acesta a mai adăugat că cele două Asociaţii caută să găsească soluţii fezabile alături de oficialii europeni.
În domeniul marcajelor produselor, FIEC va susţine o campanie de comunicare pentru a corecta orice neînţelegeri în privinţa a ceea ce înseamnă un marcaj al Comisiei Europene.
Un recent reportaj al presei olandeze a demonstrat că marcajul produselor UE nu este înţeles de către public, potrivit informaţiilor furnizate de FIEC.
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!