Pentru PUZ Magistrala 4 – Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul a fost demarată procedura consultare publică, de către Primăria Sector 5, împreună cu Primăria Generală a Municipiului București și Metrorex S.A.
Traseul liniei M4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, Tronson Gara de Nord – Gara Progresul, are 13 stații și un depou suprateran, plus stația Gara de Nord 2, existentă.
Traseul va avea aproximativ 10,84 km și reprezintă o continuare a Magistralei 4 existente, Depoul Străulești – Gara de Nord, iar conexiunea se va realiza în statia Gara de Nord 2.
Suprafața ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect.
După stația Gara de Nord 2, existentă, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, străzii Berzei, străzii Vasile Pârvan, unde se poate face legatura cu Magistrala 5 propusă.
Continuă cu subtraversarea Râului Dâmbovița, Magistralei 1 și 3, apoi se înscrie în ampriza străzilor Bogdan Petriceicu Hașdeu, lzvor, Calea 13 Septembrie, bd. Tudor Vladimirescu, până in zona Pieței Chirigiu, unde se poate face legatura cu Magistrala 7 propusă. În continuare, se înscrie în ampriza străzii Odoarei și Șos. Viilor până la intersecția cu Calea Șerban Vodă și Șos. Oltenitei, unde se poate face legatura cu Magistrala 2 existentă. Traseul liniei M4 de metrou continuă și se înscrie în ampriza Șoselei Giurgiului, intersectează străzile Toporași și Ghimpați unde se poate face legatura cu Magistrala lnelară. Mai departe, continuă în ampriza Giurgiului până la Gara CFR Progresul , unde va fi ultima stație destinată călătorilor.
Traseul liniei M4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, Tronson Gara de Nord – Gara Progresul, are urmatoarele stații:
- Gara de Nord 2, existenta;
- Știrbei Vodă;
- Bogdan Petriceicu Hașdeu;
- Uranus;
- George Rozorea;
- Chirigiu;
- Filaret;
- Eroii Revolutiei 2;
- George Bacovia;
- Toporași;
- Nicolae Cajal;
- Luică;
- Giurgiului;
- Progresul.
Stațiile, atât la suprafață cât și în subteran, împreună cu toate componentele de suprafață, vor fi tratate ca elemente distincte de arhitectură și vor fi avizate în Comisia Tehnică de Urbanism.
Proiectul se va realiza în conformitate cu prevederile PUG și PUZ coordonator Sector 5, aprobat cu HCGMB nr. 242/2020, afirmă reprezentanții Primăriei Sector 5.