Primul tronson de 50 km din DN 76 Deva – Oradea va fi reabilitat pana la finele anului, anunta constructorul CCCF Drumuri Poduri Timisoara.
Proiectul prevede reabilitarea a 171,6 km de drum national si a 44 de poduri si pasaje.
Bugetul investitiei este de 210,32 milioane euro, din care 142,97 milioane euro constituie finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) prin Programul Operational Sectorial „Transport” 2007-2013 si suma de 25,23 milioane euro, asigurata de la Bugetul de Stat.
Referitor la stadiul proiectului ing. Sraer Aurel, general manager CCCF Drumuri Poduri Timisoara, a declarat: „Tronsonul de DN 76 pe care compania noastra efectueaza lucrarile in judetul Bihor este de aproximativ 50 km. S-au atacat lucrarile de executare a benzii a treia dupa Rabagani spre Beius, incepe executia de lucrari la cele patru poduri si la lucrarile de casetare, rigole, canalizari, trotuare. Saptamana viitoare vor fi demarate lucrarile, din Sanmartin spre Baile Felix, urmand a fi finalizate in 15 iunie. Suplimentam baza de productie cu o statie de betoane si cu una de asfalt, in Ceica, pe langa cea existenta in Palota.
Dupa aceasta iarna, pe intreg tronsonul au aparut zone de instabilitate a terenului si de aceea vor fi necesare lucrari de anvergura. Ne aflam in faza de expertize tehnice.
Promisiunea noastra este ca la final de an tronsonul sa fie executat in intregime. Valoarea lucrarilor – 163 milioane lei. Termenul de executie a contractata este 15 iunie 2015.”
Construct Mod Oradea care executa lucrari pe un alt tronson din DN 76 a anuntat ca va deschide de luni, 10 martie inca trei puncte de lucru pentru acest proiect. Reprezentantul societatii Ovidiu Moldovan, a declarat: „Pe raza judetului, Bihor, tronsonul nostru este de 19,67 km, de la Lunca pana la limita cu judetul Arad. Lucrarile la aliniament vor fi terminate anul acesta.”
Pe trei sectoare de drum unde executatul este compania VV Azvi s-au finalizat lucrarile arheologice de sapaturi. Organizarea de santier urmeaza sa fie finalizata pana la 1 aprilie, cand vor putea debuta lucrarile la carosabil. Claudiu Frangulea, reprezentantul VV Azvi, a declarat:
” Proiectul de relocare a utilitatilor a fost trimis consultantului si asteptam aprobarea sa. Preconizam ca in jurul datei de 20 martie sa incepem efectiv lucrarile de relocare a utilitatilor in Stei, pentru ca de la 1 aprilie sa putem incepe lucrarile la carosabil. Tronsonul nostru este de aproximativ 29 km, valoarea contractului fiind de 100 milioane lei. Termenul de finalizare este septembrie 2015.”