Contractul pentru realizarea de lucrări de întreținere pe aproape 40 kilometri de cale ferată a fost semnat astăzi. Viteza de deplasare a trenurilor va crește astfel de la 30 km/h la 120 km/h. Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km, incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR SA.
Mai exact, este vorba despre secția de circulație Buzău – Făurei. Lucrările vor fi gata până la sfârșitul anului.
Pe 1 iulie, CFR SA a anunțat că, pentru contractul ce are ca obiectiv lucrări de întreținere pe secția de circulație Buzău – Făurei (firul II), în vederea ridicării restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, pentru trenurile de călători, ofertele depuse de asocierea Wiebe România SRL – Swietelsky Construcții Feroviare SRL au fost desemnate câștigătoare, pentru ambele loturi.
Ofertele financiare au valoarea totală de 41.774.673 lei, fără TVA, din care 21.027.158 lei pentru Buzău – Buzău Sud – Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515 lei pentru Cilibia – Făurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II).
Sursa de finanțare, pentru derularea celor două contracte de lucrări, este asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, alocate CFR SA, pentru anul 2021, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 180 de zile, pentru fiecare lot.
Cu ocazia semnării contractului, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat: „Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfășurăm pe mii de km de rețea. Sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorm. Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul Întreținerea infrastructurii feroviare să avem un plus de 200 de milioane de lei. Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor”.
De asemenea, investițiile vor trebuie să continue și în următorii ani: „Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței. M-am luptat să avem o axă în PNRR pentru astfel de lucrări și mă voi lupta să ni se aloce și din bugetul de stat bani mai mulți în anii următori”, a mai spus ministrul Transporturilor.