Procedura de achiziție publică a serviciilor de proiectare și lucrărilor de execuție a Variantei de Ocolire Buftea a fost suspendată.
Contractul, finanțat prin Programul Operațional de Transport, are o valoare estimată între 192,27 milioane lei și 227,45 milioane lei fără TVA.
Potrivit reprezentanților autorității contractante CNAIR, în ultimele zile a fost depus un volum mare de solicitări de clarificări legate de documentația de atribuire.
Situația a făcut necesară suspendarea procedurii pentru a permite autorității contractante să răspundă acestor solicitări.
De altfel, metoda aceasta – a depunerii unui număr foarte mare de solicitări pe ultima sută de metri înaintea termenului final de depunere a ofertelor – este practicată de către constructorii interesați să participe la licitație. Ei încearcă astfel să prelungească termenul de depunere a ofertelor, afirmă reprezentații CNAIR.
Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,7 km și va avea trei pasaje și două intersecții:
* pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)
* pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) Intersecția cu DJ101 este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire și intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj.
* pasaj peste CF București-Ploiești km 4+525 (L=81.90 m)
* intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)
* joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei.
Varianta de Ocolire Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia și Autostrada Bucureștiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea.
Criteriul de atribuire a contractului, odată ce licitația va fi reluată, este „cel mai bun raport calitate-preț”, iar factorii de evaluare sunt:
* prețul ofertei, cu o pondere de 55%
* perioada de garanție a lucrărilor, cu o pondere de 12%
* experiența deținută de managerul de proiect, cu o pondere de 7%
* experiența deținută de șeful echipei de proiectare, cu o pondere de 6%
* experiența deținută de inginerul proiectant de drumuri, cu o pondere de 5%
* metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor, cu o pondere de 15%
Durata contractului este de 94 de luni, din care 10 luni durata maximă a proiectării, 24 de luni durata maximă a execuției lucrărilor, și 60 de luni durata minimă de garanție de bună execuție.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021
Solicitările de clarificări sunt numeroase din cauza documentațiilor de atribuire slab întocmite, cu informații contradictorii și lipsuri majore. De exemplu SF pentru vo Buftea este din 2010!
Corect.
Suspendată până când? Cand va fi următorul termen?
Suspendată până când? Cand va fi următorul termen?
Autoritatea contractanta nu a precizat un termen