Lemacons își continuă anul acesta angajamentul față de dezvoltarea durabilă a infrastructurii din România, fiind activă în mai multe șantiere de anvergură, cu impact strategic pentru comunități și sectoare cheie, afirmă ing. Alin Constantinescu, directorul general al firmei.
Unul dintre cele mai noi și complexe proiecte aflate în execuție este Proiectul Regional de Extindere și Modernizare a Sistemului de Apă și Canalizare în județul Vrancea (VN-CL-08.1).
Acesta presupune înființare sistem de alimentare cu apă și canalizare în localitățile Lepșa, Gresu, Gugești, Sihlea din județul Vrancea, în care vor fi executate lucrări ample de modernizare ce cuprind: conductă de aducțiune din fontă ductilă, stații de tratare a apei, rezervoare de înmagazinare, stații de pompare la captare, extinderea stației de epurare, lucrări electrice și SCADA, înființare branșamente la rețeaua existentă de alimentare cu apă.
Tot în acest an, firma se implică în proiecte de regenerare urbană:
* Modernizarea infrastructurii de transport public cu tramvaiul – Bulevardul Siderurgiștilor și strada Ștefan cel Mare, municipiul Galați,
* Modernizarea Depoului de tramvaie nr. 1 în cadrul proiectului de dezvoltare urbană a municipiului Galați
* Extinderea rețelei de troleibuze pe strada Gării (între străzile Domnească și Nicolae Bălcescu) și pe strada Nicolae Bălcescu (între străzile Gării și Brigadierilor).
”De asemenea, suntem în discuții avansate pentru execuția de parcuri eoliene în județele Galați, Tulcea, Constanța”, a menționat directorul general Lemacons.
Unul dintre proiectele importante derulate de constructor este ”Modernizarea și Dezvoltarea Portului Mineralier Galați cu scopul de a optimiza operarea și manipularea mărfurilor” – un pas esențial pentru viitorul infrastructurii portuare a orașului!
În cadrul acestui obiectiv se reabilitează și modernizează cele 16 dane fluviale și martime, prin realizarea următoarelor lucrări:
– reparații ale elementelor degradate pentru întreaga structură de acostare (coloane la apă, coloane la uscat, grinzi transversale și longitudinale);
– coborârea nivelului paramentului estacadelor pe toată lungimea de acostare (16 dane maritime și fluviale pe o lungime de 2.000 m);
– dotarea danelor cu accesorii de cheu;
– grindă nouă de coronament cu apărătoare de muchie încastrată;
– refacerea zonelor afectate de prăbușiri în spatele danelor cu pereți mulați;
– realizare platforme 20.000 mp.
Lucrările pentru Parcul eolian Cudalbi 2 au fost finalizate
Pe zona de energie regenerabilă, Lemacons a finalizat în luna aprilie lucrările pentru Parcul eolian Cudalbi 2.
Proiectul a inclus execuția fundațiilor pentru 7 turbine Enercon E160 EP5 E2 (38,4 MW total), folosind tehnologii complexe de îmbunătățire a terenului și lucrări de amploare pentru drumuri (24 km) și platforme (36.000 mp).
”Rămânem activi și interesați de noi parteneriate în acest sector, susținând dezvoltarea de tehnologii verzi”, subliniază Alin Constantinescu, directorul general Lemacons.
Dintre proiectele finalizate sau în curs de finalizare mai amintim:
* Modernizare DN2L Soveja – Lepșa, km 60+145 – 76+277 – Proiectare și execuție, un proiect de modernizare a unui tronson strategic din rețeaua națională de drumuri.
* Modernizare DN2N km 52+860-60+000 Jitia-Bisoca și pod nou peste râul Rm Sărat, la km 53+300 Etapa I- Pod nou peste râul Rm Sărat – Proiectare și execuție
* Modernizare tronsoane de drumuri județene din județul Galați DJ253 – DJ242H – DJ255A – DJ240A – DJ252G– DJ251A, DJ240
* Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport regional pe tronsonul funcțional de interes județean DN24D-DJ251B-DJ251A-DJ251H-DJ251-DJ255A-DN25
* Înființare rețea de canalizare menajeră și stație de epurare în comuna Pochidia, județul Vaslui
* Înființare rețea de canalizare și stație de epurare în comuna Negrilești, județul Galați.
Directorul general Lemacons spune: ”În prezent, suntem activ implicați în modernizarea infrastructurii portuare din Galați. Lucrările din Portul Bazinul Nou și Portul Mineralier Galați presupun reabilitarea danelor, consolidări structurale și dotarea cu echipamente moderne.”
* Amenajare Dane RO-RO în Portul Bazinul Nou, Galați (esențiale pentru creșterea capacității de transfer a mărfurilor pe cale rutieră și navală);
* Amenajare platforme Ro-Ro în cadrul aceluiași port;
* Modernizarea și dezvoltarea Portului Mineralier Galați.
Aceste investiții susțin integrarea infrastructurii românești în rețelele de transport europene și demonstrează expertiza Lemacons în execuția de lucrări specializate în zone portuare.
Lemacons face angajări și caută profesioniști
În contextul diversificării și creșterii volumului de proiecte, Lemacons continuă să își consolideze echipa.
”Ne bazăm exclusiv pe forță de muncă românească, fără a recurge la muncitori străini, mizând pe dezvoltarea capitalului uman autohton”, subliniază Alin Constantinescu.
Totodată, pe termen lung, constructorul investește activ în formarea unei noi generații de specialiști, sprijinind învățământul tehnic și sistemul dual.
Elevii beneficiază de stagii de practică reale pe șantierele firmei, sub îndrumarea specialiștilor Lemacons, având ulterior posibilitatea de angajare directă, mai spune directorul general.
În prezent, firma caută profesioniști în meserii precum:
* inginer căi ferate, drumuri și poduri/ inginer hidrotehnic/ inginer auditor în domeniul calității/ inginer instalație apă
* zidari și dulgheri specializați în structuri din beton.
Mai multe investiții sunt prevăzute pentru anul curent
Lemacons a planificat pentru acest an mai multe investiții menite să crească eficiența operațională și capacitatea tehnologică a companiei.
Lemacons investește în dezvoltarea capacității de producție pentru prefabricate din beton !
Una dintre direcțiile strategice ale companiei este consolidarea producției de elemente prefabricate, esențiale în lucrările de infrastructură rutieră:
• Elemente din beton pentru podețe dalate și casetate,
• Grinzi precomprimate cu corzi aderente – pentru poduri, realizate pe baza proiectelor beneficiarului sau proiectate intern.
”Având în vedere cererea tot mai mare pentru aceste soluții, dezvoltăm o nouă linie de producție dedicată construcției de poduri și podețe în cadrul bazei Lemacons din județul Brăila”, dezvăluie domnul Constantinescu.
Beneficii directe ale investiției sunt: timp redus de execuție, capacitate mare de producție, creșterea portofoliului de produse și clienți, costuri optimizate și prețuri competitive.
Modernizarea și extinderea flotei de utilaje și echipamente, ca răspuns la cererea tot mai mare de lucrări calitative, realizate cu tehnologie modernă, lucrări de infrastructură, asigurând o adaptare rapidă la specificul fiecărui proiect și integrarea soluțiilor tehnologice inovatoare.
De asemenea, constructorul vizează implementarea sistemului BIM (Building Information Modeling) pentru o mai bună planificare, execuție și monitorizare a lucrărilor.
Investiții în resursa umană, prin programe de pregătire și fidelizare a personalului, precum și susținerea tinerilor aflați în formare profesională pentru a asigura un personal bine pregătit și adaptabil la noile tehnologii și provocări din domeniul construcțiilor.
”Prin aceste direcții strategice, ne propunem să rămânem un actor competitiv, capabil să livreze soluții complete și sustenabile în domeniul construcțiilor”, subliniază ing. Alin Constantinescu, directorul general Lemacons.