Oferte locuri de munca top

Județul Salaj: Peste 110 milioane lei pentru modernizarea drumurilor județene

Dinu Iancu-Sălăjanu, președinte CJ Sălaj

Din bugetul Consiliului Județean Sălaj pe acest an, peste 111 milioane de lei sunt prevăzuți pentru modernizarea și reabilitarea rețelei de drumuri județene. Peste 33 milioane de lei merg către Spitalul Județean de Urgență Zalău, pentru lucrări precum extinderea, modernizarea și dotarea UPU -SMURD, extinderea și dotarea Ambulatoriului de Specialitate, eficientizarea energetică a imobilului din Păcii, extinderea Ambulatoriului în Cehu Silvaniei, dar și pentru achiziția de echipamente medicale performante.

Tot pentru investiții, învățământul primește peste 45 milioane de lei, în timp ce asistența socială și cultura beneficiază, fiecare, de o alocare bugetară de 4 milioane de lei.

Cel mai mare proiect de investiții programat să demareze în acest an

  • Proiectul „Reabilitarea și modernizarea drumuri din Țara Silvaniei”, cu o valoare totală de peste 400 milioane de lei, vizează șase drumuri județene, însumând 80 km.
  • Finanțarea va fi făcută prin Programul Regional Nord – Vest 2021- 2027.

Este vorba despre următoarele sectoare de drum:

– DJ 109R: DN 1G (Chendrea) – Gălpâia – Romita (DJ 108A),

– DJ 108S:  Zalha – Bezded – Cernuc,

– DJ 108A: Bogdana – Buciumi – Agrij – Românași (intersecție cu DN 1F),

– DJ 109P: DN1H – Halmășd – Cerâșa – Cosniciu de Jos – Ip – Zăuan Băi – Camăr – lim. jud. Satu-Mare,

– DJ 191D: DN 1H – Nușfalău – Boghiș – Valcău de Jos și

– DJ 108N: lim. jud. Cluj – Petrindu – Tămașa – Cuzăplac – Almașu – Babiu – Mesteacănu – DJ 108A.

Proiectele de construcții aflate în derulare, probleme și soluții

În derularea proiectelor de investiții una dintre provocări a fost determinată de creșterea constantă a prețurilor materialelor de construcții.

Pentru a gestiona situația, ulterior emiterii actelor normative ce reglementează modul de ajustare a prețurilor la contractele în implementare, a fost nevoie ca situația să fie analizată, iar bugetele adaptate contractelor, astfel încât să fie acoperite creșterile imprevizibile, iar proiectele să fie duse la bun sfârșit în conformitate cu termenele și cu standardele de calitate stabilite, ne-au precizat reprezentanții CJ Sălaj.

La preluarea unora dintre proiectele tehnice elaborate de administrația anterioară au fost sesizate anumite discrepanțe între proiect și realitatea din teren.

Pentru a rezolva problema a fost nevoie de implicarea specialiștilor, proiectele fiind readaptate la condițiile reale. Dorind să împiedice pierderea finanțării europene, Consiliul Județean, în colaborare cu specialiștii, a făcut ajustările și modificările necesare.

Un exemplu în acest sens îl reprezintă investiția în reabilitarea și modernizarea DJ 109E: Rus – Buzaș – Lozna – DN1H (pod Ciocmani) , de 34,5 km, o lucrare de referință la nivel național prin modificarea abordării și ajustarea proiectului inițial pentru a răspunde nevoilor reale ale comunității.

De asemenea, au existat probleme generate de suprapunerea mai multor investiții pe același amplasament (aducțiune de apă, canalizare, rețea de gaz etc.), investiții derulate de firme diferite și cu beneficiari diferiți.

Printr-o stânsă colaborare între toate părțile implicate: administrație județeană, Compania de Apă Someș, primării din zonele vizate, antreprenori, situațiile de acest fel au fost gestionate cu succes.  Abordarea a constat în organizarea cronologică a lucrărilor, pentru a minimiza disconfortul cauzat localnicilor și a evita intervențiile ulterioare așternerii asfaltului.

Un alt aspect a vizat solicitările numeroase venite din partea riveranilor cu privire la realizarea de căi de acces suplimentare, care nu au fost incluse în proiectul tehnic inițial.

Pentru a onora aceste cereri și pentru a asigura o dezvoltare coerentă a zonelor, a fost necesară flexibilitate și astfel a fost suplimentat numărul căilor de acces acolo unde a fost necesar, întrucât orice intervenție ulterioară recepției lucrărilor ar fi implicat cheltuieli duble.

Sus