Oferte locuri de munca top

Infrastructura integrata pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti: finantata din fonduri europene

Până cel târziu la finele anului 2029 este perioada de implementare a contractului de finanțare a proiectului etapizat ”Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului București”, semnat recent de Ministerul Transporturilor, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027, și CNAIR SA.

Proiectul vizează construirea a 51,195 km de autostradă, precum și modernizarea a 34,714 km aferenți centurii existente a Municipiului București.

Este prevăzută și realizarea a 52 de poduri și pasaje, reabilitarea a cinci poduri și pasaje, realizarea a 18 intersecții, cinci noduri rutiere, șapte parcări, un CIC, un punct de sprijin și de întreținere și un spațiu de servicii.

Activitățile principale ale proiectului sunt:

C1: Autostrada de centură București – sector Sud:

Lot 1: în execuție, progres fizic 70.99%.

Lot 2: în execuție, progres fizic 84.85%.;

Lot 3: în execuție, progres fizic 53.37%.

C2:

Lot 1: Sector A1 – DN7 – execuția lucrărilor este programată pentru 2025-2026;

Lot 2: Sector DN2 – A2 – contract reziliat. Licitație pentru finalizare lucrări lansată în data de 28.12.2023 și este în derulare.

C3: Pasaj Domnești – finalizat și recepționat

C4:

Lot 1: Pasaj Oltenița – finalizat și recepționat

Lot 2: Pasaj Berceni – finalizat și recepționat

C5: Pasaj Mogoșoaia – finalizat și recepționat

C6: Lărgire DNCB, sector A1 – DN5:

Lot 1: În execuție, progres fizic 51%;

Lot 2: Proiect de autorizare a lucrărilor finalizat, Autorizație de construire în curs de obținere. Progresul fizic considerat în prezența aplicație de finanțare aferentă fazei a două a proiectului a fost corelat cu documentația suport aferentă fazării.

Etapa I

Valoarea totală a proiectului este de 2,94 miliarde de lei, iar valoare eligibilă nerambursabilă este de 2,50 miliarde de lei, echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 15%, este de 442,37 miliarde de lei.

Etapa II

Valoarea totală a proiectului este de 3,87 miliarde de lei, iar valoare eligibilă nerambursabilă este de 797,14 milioane de lei, echivalentă cu 40% din valoarea totală eligibilă aprobată.

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 60% în valoare de 1,19 miliarde de lei.

*

Traseul Autostrăzii de centură București – Sector Sud se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov (circa 48 km) și al județului Giurgiu (circa 3 km).

Centura existentă a Municipiului București între A1 și DN7 este situată în partea de nord-vest a Bucureștiului.

Traseul dintre DN2 (km 12 + 300) și A2 (km 23 + 755) are o lungime de 11,524 km și este situat în partea de nord-est a Bucureștiului.

Sectorul A1 – DN5 începe din zona de intersecție cu DN4 și se termină în zona km 55 + 520, în zona de intersecție și bretelele Autostrăzii A1 București – Pitești.

Pasajul Domnești asigură conexiunea între stradă Prelungirea Ghencea și Centură București. Pasajele Mogoșoaia, Oltenița și Berceni sunt amplasate pe centura existentă a Municipiului București.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

Sus