Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un obiectiv de investiții lansat în licitație.
Pentru etapa a II-a a proiectului FAST DANUBE “Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării”, cu valoarea estimată de 170,67 milioane de euro, a fost lansată licitația în octombrie anul acesta. Termenul de depunere a ofertelor este 9 februarie 2026.
În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici, potrivit cărora valoarea totală a investiției este de 710.238 mii lei, cu TVA (echivalent a circa 140 milioane euro), din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 435.020 mii lei, cu TVA.
Aceasta este a doua etapă a proiectului, în care vor fi implementate soluțiile identificate în studiul de fezabilitate, prin elaborarea proiectului tehnic și execuția efectivă a lucrărilor hidrotehnice.
Prima etapă a FAST DANUBE, deja finalizată, a avut ca scop elaborarea studiului de fezabilitate și a studiilor complementare necesare pregătirii lucrărilor hidrotehnice pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun al Dunării.
Lucrările incluse în a doua etapă constau în:
– dragaj capital, inclusiv extinderea și/sau realinierea șenalului;
– lucrări de inginerie rigide: epiuri și chevroane;
– lucrări de inginerie morfologică: depunerea materialelor dragate pentru încurajarea formarii de insule/ostroave, granularea patului albiei pentru stabilizarea zonelor patului fluviului, precum și lucrări de bioinginerie pentru a încuraja formarea insulelor;
– stabilizarea malurilor și lucrările de regularizare: o combinație de structuri inginerești pentru prevenirea afuierilor și masuri de bio-tehnică și de bio-inginerie pentru a asigura stabilitatea taluzului malului în zona mediană și superioară a acestuia.
Realizarea investiției implică derularea a trei contracte principale:
– Contractul pentru monitorizarea impactului lucrărilor asupra mediului – cu o durată de 108 luni (24 de luni înainte de execuția lucrărilor, 24 de luni în timpul execuției lucrărilor și 60 de luni, după execuția lucrărilor);
– Contractul de proiectare și execuție lucrări – cu o durată de 48 de luni (proiectare – 24 de luni, execuție lucrări – 24 de luni) + 60 de luni, perioada de garanție;
– Contractul pentru supervizarea lucrărilor – cu o durată de 110 luni.
Prin realizarea proiectului, numărul mediu de zile pe an în care sunt asigurate condițiile minime de navigație va crește de la 280 de zile la 340 de zile, iar transportul naval va deveni mai competitiv în comparație cu celelalte moduri de transport.
Descărcați aici
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025


