În septembrie constructorul băcăuan UMB ar urma să înceapă lucrările de execuție a circa 30 km din Autostrada Unirii A8, Tg. Mureș -Tg. Neamț – Letcani – Ungheni, acesta finalizând și depunând la CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru lotul Leghin – Moțca, potrivit lui Cătălin Urtoi, membru în consiliul de administrație al CNIR SA.
Întreaga Autostradă A8 va avea lungimea de 309,08 km.
Pentru 54,31 km din Autostrada Unirii sunt semnate contracte de proiectare și execuție.
În prezent sunt lansate licitații pentru atribuirea contractelor de realizare a 42,7 km.
Totodată, urmează să fie lansate licitații pentru proiectarea și execuția a încă 118,8 km, aceste loturi având SF-ul finalizat și indicatorii tehnico-economici aprobați prin hotărâri de guvern.
Au ajuns în faza finală cu SF-ul și urmează să fie aprobați de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru 93,27 km.
Podul de la Ungheni are constructor desemnat și va fi semnat contractul pentru proiectare și execuție, după eventualele contestații.
- Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km).
Faza de proiectare a acestui obiectiv a demarat în data de 31 mai anul acesta, antreprenorul Nurol Insaat Ve Ticaret A.S având la dispoziție șase luni pentru proiectare și doi ani pentru finalizarea execuției.
Dacă totul decurge normal, execuția ar putea începe în ianuarie anul viitor.
Contractul, în valoare de 2,46 miliarde de lei (fără TVA), prevede și construirea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.
- Miercurea Nirajului – Leghin (159,20 km)
Această secțiune montană este împărțită în șase loturi:
– Lot 1b, Miercurea Nirajului – Sarateni, 23,40km. Este în licitație de proiectare și execuție lansată în aprilie anul acesta.
Valoarea lotului este de aproximativ 3,9 miliarde lei fără TVA.
Contractul prevede șase luni proiectarea și doi ani execuția.
În trimestrul trei, CNIR urmează să lanseze licitațiile pentru atribuirea contractelor de proiectare și execuție pentru loturile:
– Lot 1c, Sărățeni – Joseni, 32,40 km
– Lot 1d, Joseni – Ditrău, 14,40 km
– Lot 2a, Ditrău – Grințieș, 37,90 km
– Lot 2b, Grințieș – Pipirig, 34,10 km.
Aceste patru loturi montane de la Sărățeni la Pipirig au indicatorii tehnico-economici aprobați prin HG.
Valoarea lor totală estimată este de circa 23,8 miliarde lei fără TVA.
Termenul de realizare pentru cele patru loturi este de câte un an pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.
– Lot 2c, Pipirig – Leghin (Vânători-Neamț),19,30km.
Lotul este în licitație de proiectare și execuție, lansată în luna mai anul acesta.
Valoarea acestui lot este de aproximativ 3,8 miliarde lei fără TVA.
Durata contractului este de șase luni pentru proiectare și doi ani pentru execuția lucrărilor.
- Leghin (Vânători – Neamț) – Moțca (29,91 km)
Antreprenor este asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.
Valoarea contractului este 1,56 miliarde lei (fără TVA)
Termenul de proiectare este de șase luni iar cel de execuție este de doi ani.
Contractul a fost semnat în septembrie anul trecut, iar CNAIR a emis ordinul pentru începerea proiectării la 1 februarie anul acesta.
UMB a finalizat și depus la CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru acest lot, iar lucrările de execuție ar urma să înceapă în septembrie anul acesta, spune Cătălin Urtoi, membru în consiliul de administrație al CNIR SA.
- Tronsonul Moțca – Lețcani – Ungheni (93,27 km)
Valoarea contractului este de circa 23,8 miliarde lei fără TVA.
În luna august va fi emis Acordul de Mediu, după care Studiul de Fezabilitate va fi complet.
În perioada septembrie – noiembrie urmează să fie emise avizele CTE CNAIR, CTE MT și Interministeriala pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și să fie emise hotărârile de guvern pentru aprobarea inidcatorilor tehnico-economici și indicarea surselor de finanțare.
În cazul acestui tronson, urmează o decizie pe care o va lua CNAIR și Consitrans de închidere a contractului în faza de SF, iar Proiectarea va face obiectul unui nou contract de proiectare și execuție, contract ce va fi derulat de către noua companie CNIR, după finalizarea licitației cu toate etapele aferente.
În urma acestei decizii, licitația de proiectare și execuție ar putea fi demarată de către CNIR spre finalul anului curent sau în primul trimestru al anului viitor.
Execuția acestui tronson ar urma să fie finalizată în trei ani (proiectare și execuție) pentru toate loturile, ce urmează a fi stabilite în urma unei analize în cadrul CNIR.
- Podul peste Prut de la Ungheni, 261,20 m
Întreg obiectivul care va fi realizat are o lungime de 1km (inclusiv drumul de legătură și punctul de trecere a frontierei).
Ness Proiect Europe SRL, din jud. Prahova, este constructorul desemnat de CNAIR pentru construirea podului de la Ungheni.
Valoarea contractului se ridică la peste 156,26 milioane lei, fără TVA.
CNAIR a emis raportul de procedură, iar contractul poate fi semnat după finalizarea perioadei de contestații și soluționarea acestora.
Termenul este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni execuția.