Urare Craciun 2024

In ce stadiu sunt proiectele pentru infrastructura din zona Moldovei

Semnarea până la sfârșitul acestui an a contractului pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni este obiectivul guvernului, după cum a declarat premierul Ludovic Orban cu ocazia recentei sale vizite la Iași. ”Este lansată licitația și urmează să se depună oferte şi să se semneze contractul” a precizat premierul.

În ce priveste situația pe tronsoane, el a spus că pe tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț este semnat contractul de realizare a studiului de fezabilitate și ”avem ca obiectiv adoptarea indicatorilor tehnico-economici până la data de 1 iulie 2021”.

Pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni este lansată licitația pentru stabilirea câștigătorului și semnării contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic.

În ceea ce priveşte tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, de pe Autostrada Unirii, este, ”în stadiul cel mai avansat. Imediat după adoptarea indicatorilor tehnico-economici, vom trece la realizarea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie. Deci, din Autostrada Unirii, probabil, cel mai apropiat de finalizare tronson este tronsonul Târgu Mureş -Târgu Neamț”, a afirmat premierul.

Autostrada A7, pe legătura dintre Ploiești și Siret, are șase tronsoane; pentru toate cele șase tronsoane s-a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Sunt în diferite faze, e adevărat.

A7 va trece pe la Pașcani și va asigura legătura dintre județele Moldovei cu Coridorul IV paneuropean, care face legătura între Constanța și Nădlac.

Pe același subiect Ludovic Orban a precizat că ”cel mai dezvoltat este tronsonul Ploieşti – Buzău. El va începe primul, probabil. După aceea începe Buzău – Focşani. În funcţie de cum se finalizează SF-ul şi proiectul tehnic, imediat ce sunt pregătite documentaţiile, le scoatem la licitaţie”.

Referitor la autostrada Brașov – Bacău, șeful guvernului a spus că este semnat contractul şi a început activitatea consorțiul care a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.

Finanțarea acestor proiecte se va face din fonduri europene.

”Am gândit finanțarea tronsoanelor în funcție de nivelul de pregătire în care se găsește fiecare tronson. Noi putem să finanțăm fie pe bugetul Uniunii Europene 2021-2027, fie pe Facilitatea pentru Reziliență și Recuperare, cele peste 30 de miliarde de euro, care sunt disponibili pentru România în cadrul Facilității de Reziliență și Recuperare. În ceea ce privește finanțarea diferitelor obiective, cel mai probabil, A7, tronsoanele care sunt cele mai aproape de finalizare se vor finanța prin Facilitatea pentru Reziliență și Recuperare, iar celelalte tronsoane urmează a fi finanțate din bugetul Uniunii Europene 2021-2027, din alocările pentru Programul Operațional Infrastructură Mare” a precizat primul ministru.

Tot cu ocazia vizitei la Iași Ludovic Orban a afirmat că până la sfârșitul acestui an va fi semnat și contractul de proiectare pentru viitorulul Spital Regional: ”Am aprobat indicatorii tehnico-economici. Am semnat contractul de finanţare şi am convins Comisia Europeană să aprobe finanţarea acestui proiect, deci pot să vă spun că avem garanţia că acest proiect va fi finanţat din fonduri europene. De asemenea, am pregătit documentația și am lansat licitația pentru semnarea contractului de proiectare și de asistență tehnică, urmând probabil până la sfârșitul anului să semnăm acest contract de proiectare”.

 

 

 

Citiți și:

Incă un ansamblu rezidential, in autorizare

Proiect imobiliar, aprobat inainte de alegerile locale

Noi spatii industriale in nordul Capitalei

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2020

Sus