Guvernul a aprobat amendamentul nr.6 din documentatia de finantare a proiectului pentru varianta ocolitoare a Constantei, potrivit acordului incheiat intre autoritati si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Acordul initial cu BERD a fost semnat in decembrie 2005, potrivit hotararii aprobate in sedinta de guvern, pentru acordarea unui credit de 362 de milioane de lei.
Varianta de ocolire a Municipiului Constanta are ca punct de pornire noul nod rutier de legatura cu DN 2 A, aflat in vecinatatea orasului Ovidiu si se dezvolta prin Campia Dobrogei de Sud, catre DN 3 si DN 39, avand ca punct final poarta 9 a Portului Constanta Sud. Drumul are o lungime de 22 de km cu regim de autostrada si a costat peste 800 de milioane de lei, din care peste 200 milioane de euro au provenit din fonduri europene.
Printre punctele de pe ordinea de zi a Guvernului s-au mai numarat si o hotarare privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura, Investitii Straine, Parteneriat Public-Privat si Promovarea Exporturilor, precum si alte doua hotarari privind trecerea unor sectoare de drum din Babadag si din Baia Mare sub jurisdictia acestui departament. In acelasi timp sectoarele de drum mentionate au fost trecute la stadiu de drum de interes national pentru a putea intra in Master Planul de Transport, in asa fel incat CNADNR sa poata investi in reabilitarea lor.