Oferte locuri de munca top

Holcim România:Reabilitarea prin reciclarea la rece în șantier a structurilor rutiere – o soluție de viitor în România

Stefan ZghibarceaBucurești, 4 octombrie 2016Holcim România, membră a grupului LafargeHolcim,a prezentat în cadrul conferinței „Infrastructura drumurilor de mâine”, organizată de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură din România, o soluție inovativă de reabilitare a drumurilor prin reciclarea la rece în șantiera structurilor rutiere din România.

Soluția implică reciclarea straturilor asfaltice sau a stratului de uzură de beton rutier (BcR) direct în situl de construcție, aducând economie de timp și o reducere a costurilor de cel puțin 9% față de soluția clasică de reabilitare a unui drum.

Având în vedere faptul că încărcarea drumurilor naționale europene a crescut de 5 ori în ultimii 30 de ani, iar până în anul 2025 se preconizează o creștere cu încă o treime a numărului de autovehicule ce tranzitează un tronson de drum în interval de 24 de ore, până la un total de aproape 16.000 de unități/zi, necesitatea soluțiilor de reabilitare rapidă a infrastructurii este imperativă.

Holcim România propune reabilitarea structurilor rutiere degradate din cauza traficului intens și de mare tonaj prin utilizarea, direct în șantier, a lianților hidraulici rutieri din gama LHR Doroport TB, cu aplicație în stabilizarea agregatelor naturaleprin reciclarea la rece a structurilor rutiere deja existente. Practic, în șantierul de reabilitare a drumului, stratul de uzură este reutilizat prin amestecarea cu lianți hidraulici rutieri, fiind apoi reaplicat pentru a deveni strat suport (strat de fundație sau strat de bază).

„Nevoia de reabilitare rapidă a drumurilor ne determină să inovăm constant și să propunem soluții adecvate. Utilizarea lianților hidraulici rutieri în compoziția noilor structuri rutiere este o rezolvare la acestă nevoie, cu reducerea timpului de lucru, un consum redus de agregate și un cost cu cel puțin 9% mai mic față de soluția clasică, precum și cu impact redus asupra mediului”, a declarat Ștefan Zghibarcea, Manager Promovare și Implementare Soluții, LafargeHolcim România.

Holcim România a implementat deja soluția reciclării la rece în peste 100 de proiecte, de la nivel de drum național, până la drumuri locale. Un astfel de exemplu este reabilitarea drumului național DN6, lotul 3 (județul Dolj) cu o lungime de 36,9 km, din care aproape 49% prezenta degradare a stratului carosabil și capacitate portantă depășită. Prin utilizarea soluției propuse de către Holcim, constructorul a obținut un timp scăzut de realizare a lucrării, o reducere cu 10 cm a grosimii straturilor rutiere, un consum semnificativ mai mic de agregate pentru stratul de fundație și o creștere a capacităților mecanice a drumului, în paralel cu un risc scăzut de deformare și de apariție a fisurilor.

Despre Holcim România

Holcim (Romania) S.A. deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare și un terminal de cimentla Turda, 13 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi patru terminale de ciment. Holcim (Romania) S.A. are aproximativ 800 de angajați. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul companiei la www.holcim.ro şi pagina oficială de Facebook: facebook.com/holcimromania

Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului XXI.

Sus