Oferte locuri de munca top

Grupul Hornbach, crestere cu 4,3% a cifrei de afaceri

918.jpg Grupul Hornbach raporteaza o crestere a cifrei de afaceri cu 4,3 procente pentru anul financiar 2013/2014, ajungand la 3,4 miliarde euro.

Subconcernul operativ, Hornbach-Baumarkt-AG, care administreaza in intreaga Europa 142 de magazine de bricolaj in noua tari, si-a imbunatatit cifra de afaceri cu 4,4 procente, ajungand la 3,15 miliarde euro. Raportat la vanzarile consolidate si la ajustarile cursului valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de bricolaj (DIY) au cunoscut o tendinta ascendenta: au crescut la nivelul concernului cu 2,7 procente, dupa o scadere de 1,4 procente in aceeasi perioada a anului precedent.

Cresterea cifrei de afaceri din decursul anului financiar 2013/2014 (1 martie 2013 – 28 februarie 2014) este atribuita, in principal, celor 92 magazine de bricolaj Hornbach din Germania. Acestea au determinat o crestere a cifrei de afaceri la nivel national a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 5 procente la 12 luni, ajungand la 1,83 miliarde euro. Raportat la aceeasi suprafata, adica fara a se lua in calcul magazinele inaugurate si magazinele inchise din ultimele douasprezece luni, cifra de afaceri in Germania a crescut cu 4,9 procente. Cota de piata la nivel national a crescut, in anul 2013, de la 9,3 procente la 10 procente.

*Germania: Crestere semnificativa comparativ cu tendinta pietei

„Dupa socul din primavara, aceasta este o reusita foarte puternica in Germania”, a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de administratie al societatii-mama, Hornbach Holding AG.

„In anul precedent am avut o crestere semnificativa comparativ cu tendinta negativa a pietei si ne-am distantat mai mult fata de segmentul de piata din punct de vedere al cifrei de afaceri raportata la suprafata, ajungand de la 1,5 puncte procentuale la aproximativ 5 puncte procentuale”, a mai adaugat acesta.

Hornbach considera ca motivul principal al acestei evolutii il reprezinta axarea consecventa pe clientii cu proiecte de bricolaj. In plus, compania a reusit sa isi asigure cote de piata care, dupa intrarea in insolventa a firmelor Praktiker si Max-Bahr, incepand din vara anului 2013, au fost redistribuite concurentei.

Pe langa acestea, magazinele de bricolaj au fost avantajate si de vremea buna. Astfel, in ultimul trimestru (decembrie 2013 – februarie 2014), nu a existat pauza de iarna pentru proiectele de constructie si renovare. Acest lucru a reprezentat un avantaj si pentru dezvoltarea subconcernului Hornbach Baustoff Union GmbH. Cifrele de afaceri ale celor 27 sucursale regionale ale magazinelor de materiale de constructii au crescut in 2013/2014 cu 4,1 procente, ajungand la 216 milioane euro.

*In restul Europei: succes in procesul de recuperare a deficitului

Comparativ cu anul precedent, dinamica cifrei de afaceri a crescut simtitor si in restul Europei. In cele opt tari din afara Germaniei cifra de afaceri pentru segmentul DIY a crescut, incluzand magazinele inaugurate, cu 3,5 procente, ajungand la 1,32 miliarde euro. Cota magazinelor din strainatate in cadrul subconcernului s-a redus datorita cresterii relativ considerabile din Germania, de la 42,4 la 42 procente. Raportat la vanzarile consolidate si la ajustarile cursului valutar, la nivel international, magazinele de bricolaj Hornbach au reusit, dupa douasprezece luni, sa recupereze aproape integral deficitul cauzat in primul trimestru de conditiile meteorologice nefavorabile (scadere de 0,1 procente).

Sus