Oferte locuri de munca top

Grindeanu: Nu putem finanta toata autostrada A8 Unirii prin Programul Transport

Problema finanțării construirii Autostrăzii A8 în contextul apropierii termenului limită din PNRR a fost admisă de ministrul interimar al Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Valoarea depășește bugetul disponibil prin Programul Operațional Transport, de aproximativ 4,5 miliarde euro. Nu putem pune tot A8 pe POT, fiindcă mai sunt și alte proiecte. Va trebui să identificăm surse alternative.

De asemenea, Sorin Grindeanu a subliniat nevoia de continuitate la Ministerul Transporturilor, indiferent de culoarea politică a viitorului titular.

El a transmis un apel către succesorul său, cerând păstrarea ritmului investițional și a eforturilor de finanțare pentru proiecte mari precum A8: „Mi-aș dori ca, indiferent cine vine aici – PSD, PNL, UDMR, USR sau independent – să continue în același ritm proiectele începute. În ultimii 3 ani și jumătate s-au construit aproape 400 km de autostradă și drum expres. În iunie mai punem în circulație încă 100 km, iar până la finalul anului, în total, putem ajunge la 430–440 km.”

Cristian Pistol: Cred că se va prelungi PNRR

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a declarat că după părerea sa Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) va fi prelungit, în contextul în care unele proiecte de infrastructură rutieră, inclusiv secțiuni ale Autostrăzii A8, riscă să nu fie finalizate în termenul stabilit inițial – august 2026.

Ambele tronsoane finanțate prin PNRR, secțiunile 1 și 3 ale A8 se află în faza de execuție.

„În secțiunea 3 deja am început faza de execuție de ceva timp, lucrările avansează. În ceea ce privește secțiunea 1, a fost aprobat proiectul tehnic și am trecut la execuția lucrărilor. Ambele secțiuni sunt în execuție”, a subliniat Cristian Pistol.

Însă, stadiul fizic este de sub 5% în cazul secțiunii 3 și puțin peste 5% pentru secțiunea 1. Cu toate acestea, oficialul CNAIR se arată optimist: „Am convingerea că secțiunea 3 se va încadra până în august 2026 cu finalizarea execuției, iar în ceea ce privește secțiunea 1, cel mai probabil până la sfârșitul anului va fi gata și aceasta.”

Totodată, șeful CNAIR a subliniat că proiectele din infrastructura rutieră incluse în PNRR depășesc ca valoare bugetul alocat prin mecanismul european.

„Chiar dacă unele proiecte nu vor fi finalizate, anvelopa financiară a PNRR-ului este insuficientă pentru tot portofoliul de proiecte pe care îl avem”, a explicat Pistol.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2025

Revista Arena Constructiilor aprilie 2025


Etichete:
Sus