„După anii de boom, asistăm în prezent la o normalizare a pieței, ceea ce înseamnă și că firmele de construcții și subcontractanții nu mai trebuie să lucreze la limita capacității, ci pot din nou să își distribuie mai bine resursele”, este de părere Giorgiana Grama, managing director Strabag pentru România și Bulgaria.
Creșterea dobânzilor și rata ridicată a inflației reprezintă provocări majore pentru clienți.
Pe de altă parte, poate fi văzut ca oportunitate, faptul că acum companiile care dispun de capitaluri proprii solide dețin un avantaj de piață.
”Ne așteptăm la acest lucru și pentru dezvoltarea propriilor proiecte imobiliare.
Noi, Strabag, pornim în anii următori de la o bază foarte bună, motiv pentru care adoptăm o abordare progresistă în conturarea viitorului nostru.
Conform noului slogan, «Work On Progress», ne stabilim chiar de astăzi direcția potrivită pentru a ne face activitatea mai inovatoare și mai durabilă.
Reziliența și sustenabilitatea ne fac atât un partener de încredere pentru clienții noștri, cât și un angajator atractiv pentru angajații noștri actuali și viitori.
Acesta este un atu important pentru noi în confruntarea cu deficitul tot mai mare de forță calificată de muncă”, mai spune Giorgiana Grama.
Anul trecut Strabag a obținut în România contracte cu o valoare totală în jur de 1 miliard de lei. Cele mai mari au fost încheiate chiar în toamnă:
* 31 oct. 2022 / Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii – Relicitare – 420.347.904 lei, fără TVA
* 12 oct. 2022/ Proiectare și execuția lucrărilor aferente realizării proiectului clasificat secret de serviciu „Realizare infrastructură în Cazarma Mihai Bravu” – 389.757.491 lei fără TVA
* 27 sept. 2022 / Proiectare și execuția de lucrărilor de „Construire corpuri de clădire Universitatea de Medicina și Farmacie Timișoara, comuna Ghiroda, județul Timiș” – 93.856.878 lei fără TVA
Și anul acesta pare să fie unul bun pentru companie care a câștigat mai multe contracte, dintre care cel mai mare a fost semnat la finele lunii martie pentru ”Înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii ferate pe distanțele Călinești + Golești Fir I și II și Golesti + Pitești, km 95+000 + km 107+575″ – 82.131.440 lei, fără TVA.