Grupul Fegime a luat naștere în România în 2008, însă anul 2016 reprezintă relansarea activității acestuia și promovarea pe piața locală a unei structuri de afaceri în premieră, care reunește companii independente de distribuție a echipamentelor electrice, combinând avantajele oferite de prezența internațională a grupului – strategii unitare la nivel european, schimbul de informații și de experiență, contracte globale cu marii furnizori, campanii promoționale desfășurate simultan în toate țările etc. – cu avantajele date de flexibilitatea, agilitatea și serviciile de înaltă calitate ale fiecărui membru, în beneficiul clienților și furnizorilor grupului.
Grupul Fegime operează la nivel european în 18 țări și înglobează peste 230 de distribuitori de echipamente electrice, însumând o cotă de 10% din piața de profil.
În România, Fegime reunește distribuitorii de echipamente electrice Consolight, Levirom și Power Electric, reprezentând 8% din piața românească de profil, cu o cifră de afaceri de 37 milioane de euro și peste 200 de angajați.
Strategia grupului în România este de a crește organic, ne-a explicat Costin Cuneșteanu, recent numit în funcția de director general al Fegime: „Scopul nostru este de a presta servicii comune membrilor. Eu cred în viitorul acestui gen de structură, pentru că pe o piață în care globalizarea aduce avantaje, dar şi dezavantaje – lipsa flexibilității, a vitezei de răspuns etc. – jucătorii independenți trebuie să găsească soluții inovatoare. Gruparea lor într-o astfel de structură, în care aceștia beneficiază de aceleași avantaje precum companiile multinaționale, păstrându-și însă flexibilitatea și agilitatea companiilor independente, aduce numeroase beneficii clienților finali. Cei trei parteneri Fegime în România au înţeles beneficiile asocierii. Este o premieră în România şi reprezintă o provocare.”
Utilizarea inteligentă a resurselor generează economii substanțiale
Sub umbrela Fegime, membrii au acces la: baze de date centralizate, actualizări de produse, prețuri preferențiale din partea furnizorilor, campanii promoționale și instruire, ceea ce se traduce, în final, prin economisire din utilizarea inteligentă a resurselor. În Germania, de exemplu, s-a ajuns până la partajarea unor resurse precum depozitele. Fegime deține un depozit comun, în care se depozitează marfa tuturor partenerilor din zona respectivă, astfel încât Fegime furnizează marfa în funcție de cerere şi o facturează acelui membru care este cel mai aproape de client.
„Una din valorile Fegime este proximitatea. Valorificăm relația de lungă durată a distribuitorului independent cu clientul final, dar beneficiem de avantajele companiilor multinaționale: promovare centralizată pentru toți membri grupului, actualizarea în timp real a portofoliilor de produse ale furnizorilor, schimbul de experiență la nivel european și sisteme de instruire avansate” , adaugă Costin Cuneșteanu.
Pentru furnizori, Fegime oferă avantajul unui unic punct de lucru în ceea ce privește strategiile de abordare și campaniile pentru cele 18 țări în care grupul operează la nivel european. Printre furnizorii cu care lucrează grupul Fegime se numără: Philips, Legrand, Schneider, ABB, Siemens, Obo Bettermann, Osram, Eaton, Nexans, Prysmian, Pipelife etc.
„Pentru furnizori este mult mai uşor să aibă un singur partener de discuţie, cu care pot stabili strategia de dezvoltare, campaniile promoţionale etc., decât să discute cu fiecare distribuitor în parte. În plus, furnizorii beneficiază de distribuția teritorială a celor peste 230 de companii din Europa”, menționează Costin Cuneșteanu.
Strategia Fegime în România nu este de a atrage imediat noi membri, ci de a-i crește şi consolida pe cei existenți.
Costin Cuneșteanu, directorul general al Fegime, afirmă: „Vreau să întărim relațiile cu furnizorii, să realizăm 7-8 campanii importante și să educăm piața furnizorilor, să creăm o bază de date comună cu produsele furnizorilor pe care s-o actualizeze Fegime. Ne propunem să ajutăm membrii grupului să-și instruiască clienții, dar în primul rând vom încerca să facilităm instruirea angajaților membrilor, pe gamele de produse ale marilor furnizori pe care îi distribuie companiile membre ale grupului. Instruirea va continua și online, prin Fegime Academy, o platformă de e-learning, unde există sute de instrumente care să-i ajute pe beneficiari să înțeleagă mecanismele pieței, pentru a aduce valoare adăugată afacerii lor. Vânzarea de electrice în B2B este o vânzare care presupune know-how. La noi, accentul a fost pe comerț. Acum se mută și la noi metoda de vânzare pe valoarea adăugată”.
Philips – „Optimizează și economisește”
Fegime va prelua și în România o campanie la nivel european realizată cu Philips – „Optimizează și economisește” – pentru sistemele de iluminat eficiente energetic.
Campania este adresată firmelor de instalații mici și medii, urmărind promovarea online către instalatori și sprijinirea acestora cu instrumente de calcul specializate din domeniul iluminatului, care să le permită înlocuirea ușoară a sistemelor de iluminat standard cu sisteme de iluminat cu LED.
„Majoritatea campaniilor Fegime acoperă zona de eficiență energetică, pentru că aceasta constitutie principala direcție de dezvoltare a acestei piețe. Atât în domeniul iluminatului, cât și în cel al echipamentelor electrice, se pune foarte mare accent pe sistemele eficiente energetic, România adoptând toate normele europene legate de reducerea consumului de energie, atât pe segmentul public, cât și pe celelalte segmente de piață: rezidențial, comercial, industrial, birouri etc.”, încheie Costin Cuneșteanu.