Oferte locuri de munca top

Extinderea metroului bucurestean, finantata cu 4,5 mld euro din fonduri europene

Astăzi au fost semnate contractele de finanțare pentru extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul și pentru Magistrala 6 Tronsonul 1 Mai-  Tokyo.

Metrorex a primit finanțare de 1,8 miliarde euro (fonduri din PNRR) pentru M6 1 Mai-Tokyo, cu o lungime de 6,6 km. Preconizat a se finaliza în 2026, obiectivul vizează realizarea lucrărilor de structură de rezistență –  stații, interstiții, tuneluri, galerii şi alte construcții, reprezentând lucrările de construcții civile, pentru noua linie de metrou cuprinsă între stația 1 Mai până la stația Tokyo (inclusiv).

Aceasta include șase stații de metrou noi: stația 1 Mai (existentă) – stația Pajura – stația Expoziției – stația Piața Montreal – stația Gara Băneasa – stația Aeroport Băneasa – stația Tokyo.

Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul

A fost semnat contractul de finanțare în sumă totală de 2,5 miliarde de euro pentru extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul.

Banii europeni nerambursabili sunt accesați prin ”Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.

Procedura de licitație publică în vederea desemnării constructorului a fost deja publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

După semnarea contractului de proiectare și execuție, câștigătorul licitației va avea la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru realizarea proiectului, din care primele 8 luni vor fi alocate derulării  primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil.

„Magistrala M4 va soluționa două deficiențe ale orașului, ce nu mai pot fi ignorate. În primul rând, alături cu proiectul Aeroportului București-Sud, va regla decalajul evident de dezvoltare între zona de Sud și cea de Nord a Bucureștiului. Apoi, va ajuta la combaterea poluării, prin reducerea semnificativă a indicilor de trafic din oraș, fiind o alternativă reală de transport nepoluant”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Despre necesitatea unui sistem integrat de transport public în București a vorbit și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, referindu-se la semnarea contractelor de finanțare, atât pentru extinderea magistralei M4, între Gara de Nord și Gara Progresul, cât și pentru extinderea magistralei M6, tronsonul dintre stațiile 1 Mai și Tokyo.

„Au fost semnate astăzi două contracte, în valoare de 4,3 miliarde de euro. O sumă impresionantă, însă absolut necesară pentru transportul public din București. Eu spun de vreo doi ani că nu putem avea transport integrat în București dacă nu avem și metroul parte a acestui sistem. Sunt deschis în a discuta cu Primăria Municipiului București pentru transferul metroului, cu tot cu sursa de finanțare, cu subvenție. De asemenea, consider că și centura Bucureștiului trebuie să treacă în administrarea Primăriei București, aceasta fiind deja un bulevard interior al zonei metropolitane București-Ilfov”, a explicat ministrul Transporturilor.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.

Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresului.

Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități.

Vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Totodată, Sectorul 4 al Municipiului București, în calitate de lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei anunță faptul că prelungirea Magistralei M4 urmează să fie proiectată ca un nod intermodal care să interconecteze atât transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană, asigurându-le oamenilor condiții de trafic ecologic, rapid și modern.

Potrivit Metrorex, ca informație de ultimă oră, Magistrala de metrou M4 ar putea fi prelungită dincolo de comuna Jilava, până la Adunații Copăceni, județul Giurgiu, acolo unde Sectorul 4 al Municipiului București are deja în lucru proiectul Aeroportului Internațional București-Sud.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2024

Sus