Pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul, vor fi expropriate imobile proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al acestui obiectiv de investiții (găsiți lista exproprierilor la finalul știrii).
Guvernul urmează să aprobe declanșarea procedurilor de expropriere, precum și amplasamentul lucrărilor, conform variantei finale a studiului de fezabilitate.
Despăgubirile ajung la un total de aproape 28 milioane euro, echivalentul a 141 milioane lei. Suma se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Sunt vizate 118 imobile proprietate privată, construcții în suprafață totală de 19.419 mp, împrejmuiri în lungime totală de 2.193 ml, situate pe raza Municipiului București, Sectoarele 1, 4 și 5, și a Comunei Jilava, Județul Ilfov.
Cea mai mare despăgubire, de peste 16,34 milioane lei va fi pentru exproprierea imobilului situat pe Bdul. Tudor Vladimirescu nr. 18-20, deținut de o firmă privată.
La începutul lunii iulie Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect.
Conform acestora, traseul selectat pentru noul tronson al Magistralei 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul, are o lungime construită de aproximativ 11,94 Km, din care:
– 10,84 km lungime construită, în exploatare cu călători
– 1,10 km lungime în exploatare fără călători – inclusiv legătura cu Depoul Progresul.
Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul are:
– 13 stații noi;
– o stație existentă – Stația Gara de Nord 2;
– 14 interstații;
– un depou.
Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.
Proiectul are o valoare estimată de 17 miliarde lei (TVA inclus), din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 8,6 miliarde lei (TVA inclus).
Descărcați aici
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025