Proprietarii mai multor imobile din județele Arad și Hunedoara vor fi expropriați, astfel încât să fie eliberat amplasamentul lucrării de utilitate publică, de interes național, pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, potrivit unor hotărâri de Guvern.
În cazul județului Arad, localitățile vizate de procedurile de expropriere sunt Petriș, Săvârșin, Vărădia de Mureș, Bata, Bârzava, Conop, Lipova, Păuliș și Ghioroc. Imobilele sunt situate pe amplasamentul tronsoanelor 2 și 3 – Gurasada (km 614) și Gurasada-Simeria – din linia de cale ferată menționată va fi pregătit pentru execuția propriu-zisă. Despăgubirile, care vor fi acordate proprietarilor pentru recuperarea prejudiciului, însumează o valoare totală de 4,76 milioane de lei și vor fi acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Mai departe, în județul Hunedoara, localitățile vizate de exproprieri sunt Zam, Burjuc, Gurasada, Ilia, Brănișca, Vețel, Șoimuș, Deva și Simeria. De asemenea, precum în cazul precedent, imobilele-țintă sunt situate pe tronsoanele 2 și 3 – Gurasada (km 614) și Gurasada-Simeria – din linia de cale ferată, ce urmează a fi reabilitată. Suma totală a despăgubirilor se ridică la 14,1 milioane de lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Linia de cale ferată Frontier – Curtici – Simeria este parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h. În urmă cu aproximativ o lună, CFR SA semna cu FCC Construction două contracte, în valoare totală de 3,45 miliarde de lei, fără TVA, pentru lucrările de reabilitare pe secțiunea de la kilometrul 614 Bârzava-Ilteu, respectiv 77,95 km.
„Vineri am semnat două contracte importante pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. Este vorba despre tronsonul km 614 Bârzava secțiunea 2A de pe tronsonul Radna-Simeria și 2B de la Bârzava la Ilteu. Constructorul este o asociere formată din Astaldi-FCC-Thales Systems România și alți subcontractori. Sunt proiecte importante. Sunt aproape 200 de poduri de reabilitat, sunt 60 de kilometri de cale ferată pe traseul nou…un proiect foarte mare, care va asigura absorbție pe exercițiul 2014-2020. Urmează alte două contracte importante de aceeași anvergură, unde sunt patru loturi. Deci, urmează tronsoanele 2C și 3 între Ilteu-Gurasada și Gurasada-Simeria. Unele sunt la faze de contestație și estimăm că până la finele anului în justiție se va da un verdict asupra situației acestor proiecte și vom putea semna contractele”, afirma Marius Chiper, directorul general al CFR SA, pentru AGERPRES, cu ocazia semnării celor două contracte.
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!