Solplanet x AeroFix

Expansiunea Sonae Sierra continuă

Centrul comercial ParkLake din Bucureşti

Centrul comercial ParkLake din Bucureşti

Sonae Sierra, dezvoltatorul de centre comerciale, a înregistrat un profit net de 59,8 milioane euro în primele nouă luni ale anului 2014, de peste zece ori mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013 (5,1 milioane euro), potrivit unui raport al companiei.
Primele nouă luni ale anului 2014 au fost marcate de consolidarea prezenţei Sonae Sierra pe plan internaţional, prin intrarea în trimestrul al treilea pe piaţa din Rusia. Aceasta după începerea expansiunii pe pieţele din China şi Maroc, în primul trimestru.
În România, în trimestrul al treilea compania a semnat un contract de vânzare cu grupul Carrefour pentru un spaţiu de 12.000 metri pătraţi în centru comercial ParkLake, care urmează să se deschidă în 2016. Retailerul va opera aici un hipermarket. Investiţia în întregul proiect se ridică la 180 milioane euro. Centrul va avea o suprafaţă totală închiriabilă de 70.000 de metri pătraţi, cu 200 de magazine şi o parcare acoperită de 2.600 de locuri. Construcţia centrului a început în ianuarie, iar activitatea de închiriere a adus şi alte branduri importante în centru, pentru aproximativ 65% din suprafaţă.
Fernando Guedes de Oliveira,CEO Sonae Sierra afirmă că „primele nouă luni ale acestui an au fost marcate de continuarea expansiunii internaţionale a Sonae Sierra şi de îmbunătăţirea performanţei operaţionale. Trimestrul al treilea a confirmat, de asemenea, tendinţa de revenire a nivelului vânzărilor chiriaşilor, atât în Europa, cât şi în Brazilia, precum şi rezultatele pozitive în ceea ce priveşte rata de ocupare a centrelor noastre comerciale.”
În primele nouă luni ale anului 2014, profitul direct a atins cifra de 36 milioane euro, ceea ce reprezintă o descreştere cu 16% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul direct se află încă sub influenţa vânzării activelor din Europa, de la sfârşitul anului 2013, variaţia nefavorabilă a ratei de schimb pentru realul brazilian şi consolidarea structurii corporative în vederea susţinerii dezvoltării companiei în noile regiuni geografice.
Aceeaşi factori explică şi scăderea EBITDA în aceeaşi perioadă, care a atins în perioada analizată cifra de 78,2 milioane euro, ceea ce corespunde unei marje EBITDA de 47,8%. Totuşi, dacă analizăm portofoliul like-for-like şi excludem impactul negativ al ratei de schimb, Profitul Direct s-a diminuat cu numai 2,8%.
Creşterea profitului indirect, care a atins 23,8 milioane euro, de la o pierdere de 37,6 milioane în aceeaşi perioadă a anului 2013, a compensat din plin impactul negativ a profitului direct. Variaţia pozitivă a profitului indirect a reflectat îndeosebi compresia randamentului imobiliar în Europa, îmbunătăţirea rezultatelor operaţionale ale activelor din Europa şi Brazilia şi efectele pozitive ale vânzării lotului de teren din vecinătatea centrului comercial Alexa din Germania, vânzării centrului comercial Le Terrazze din Italia şi ale investiţiei din centrele comerciale Albufeira Shopping şi Centro Comercial Continente de Portimão din Portugalia.
Rata globală a ocupare a portofoliului a atins 95,1%, aproape egală cu rata de 95% înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, într-un climat încă instabil pe piaţa imobiliară din Europa.

Sus