Preluarea execuției lucrărilor unui drum de centură a fost solicitată Ministerului Transporturilor de către administrația unui municipiu.
Solicitarea vine în contextul declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a cerut administrațiilor locale să preia de la CNAIR lucrări publice de interes local și regional.
Ca urmare, primăria Municipiului Timișoara a transmis Ministerului Transporturilor un memori prin care solicită preluarea execuției lucrărilor la Centura de Vest Timișoara, împreună cu finanțarea aferentă.
95% din traseul Centurii de Vest este pe teritoriul administrativ al Timișoarei.
Proiectul centurii se află acum la stadiul de studiu de fezabilitate și în decembrie a fost aleasă varianta finală de traseu (de la ieșirea spre Utvin până la ieșirea de pe Calea Aradului, la MAHLE Romania).
Primăria a fost implicată în consultările legate de viitorul traseu încă de la început și propunerile sale au fost preluate aproape integral de către CNAIR și minister cu privire la alegerea variantei finale de traseu.
În urma acestor discuții, Primăria Municipiului Timișoara a reușit să obțină corelarea proiectului Centurii de Vest cu cel al Noii Radiale de Vest Timișoara. Aceasta ar deveni a 7-a radială a orașului, pe lângă Lugojului, Buziașului, Șagului, Gheorghe Lazăr, Torontalului, Aradului și Sever Bocu. Printr-o bună corelare a proiectelor, vor fi evitate întârzieri, precum cele de la Drumul Boilor.
„Avem capacitatea și disponibilitatea administrativă de a ne asuma ducerea la bun sfârșit într-o perioadă cât mai scurtă de timp și la cea mai bună calitate, a acestui proiect strategic pentru sistemul de mobilitate al Timișoarei și regiunii. Centura Timișoarei este povestea fără sfârșit, a ultimelor decenii și e timpul ca printr-un parteneriat onest și transparent cu Ministerul Transporturilor și CNAIR să ne implicăm în construirea tronsonului de Vest. Nu cred că există o instituție mai interesată de finalizarea acestei lucrări în bune condiții, decât Primăria Municipiului Timișoara”, transmite primarul Dominic Fritz.
În momentul de față, Centura Nord Timișoara este realizată integral, iar Centura Sud în proporție de aproximativ 44%.
Primăria Municipiului Timișoara are în execuție mai multe proiecte mari de infrastructură rutieră – Calea Bogdăneștilor, bd. Cetății -, care se derulează într-un ritm susținut și se pregătește ca în cursul acestui an să demareze alte șantiere de aceeași importanță (Calea Stan Vidrighin).
Ultima ora!
CNAIR a semnat protocolul de colaborare pentru realizarea VO Miercurea Ciuc de către autoritățile publice locale
Astăzi CNAIR a semnat cu Primăria Miercurea Ciuc protocolul de colaborare pentru relanssarea proiectului VO Miercurea Ciuc de către autoritățile publice locale
Unitățile administrativ teritoriale ce urmează a fi traversate de Varianta de ocolire Miercurea Ciuc sunt comunele Siculeni, Sâncrăieni și Racu.
Potrivit protocolului semnat astăzi la sediul CNAIR, Primăria Miercurea Ciuc urmează să deruleze procedurile de atribuire a unui contract pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate, precum și pentru elaborarea Proiectului Tehnic și a Documentației pentru obținerea autorizației de construire. Scopul protocolului încheiat vizează și elaborarea documentației de natură tehnico – economică.
Sursa de finanțare pentru etapa de proiectare provine din fondurile europene alocate în cadrul POIM 2014-2020, iar execuția lucrărilor va fi finanțată prin Programul Operațional de Transport 2021-2027.
Elaborarea documentației se va realiza cu suportul tehnic permanent al CNAIR SA prin structurile dedicate fluxului de dezvoltare a unui proiect de infrastructura rutieră. Documentația în forma sa finală va respecta rigorile de finanțare a unui proiect cu finanțare nerambursabilă.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021