Cele mai recente modificări privind condiții tehnice de proiectare, preparare și punere în operă a mixturilor asfaltice au intrat în vigoare.
Față de normele inițiale, aprobate în anul 2016, mai multe prevederi au fost actualizate, în urma problemelor identificate în aplicarea lor.
Astfel, vor fi acceptate toleranțe negative la execuția straturilor de bază și de legătură din mixturi asfaltice, dar numai considerându-le abateri locale și cu respectarea condiției că nu se acceptă abateri în minus de la grosimea pachetului structurii rutiere.
Aceste toleranțe vor fi acceptate întrucât antreprenorii au argumentat că deși utilizează utilaje performante, există totuși tehnologic, abateri de execuție (de câtiva mm / pe strat executat).
În plus, se impune preluarea denivelărilor existente ale stratului suport.
A fost acceptată inclusiv posibilitatea așternerii mixturilor asfaltice cu bitum rutier la temperaturi scăzute, de minimum 5 grade Celsius, doar în condiții speciale, și doar pentru mixturile cu bitum normal și în condițiile utilizării de aditivi specifici, pentru a prelungi perioada de timp în care se pot pune în operă mixturi asfaltice.
De asemenea, capacitate portantă nu va fi solicitată la recepția la terminarea lucrărilor pentru lucrări de întreținere, întrucât acestea nu aduc aport de capacitate portantă și au caracter provizoriu.
A fost introdusă posibilitatea utilizării mixturii asfaltice în strat de bază care conține în alcătuire și asfalt recuperat, în acord cu SR EN 13108-8, întrucât creșterea gradului de valorificare a deșeurilor rezultate din construcții este impusă prin legislația de mediu ce derivă din aplicarea Directivei 2008/98/EC. Astfel, mixtura frezată va fi considerată un deşeu provenit din construcţii și demolări.
Descărcați aici