Cei 31,7 km aferenți tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, cuprins între Slatina și Colonești, vor fi dați în trafic la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual.
Aceasta având în vedere stadiul avansat al lucrărilor.
”Stadiu fizic al lucrărilor a ajuns la 70%”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, cu ocazia vizitei pe șantier.
Au fost finalizate lucrările de execuție pentru 31/32 structuri (poduri și pasaje).
Antreprenorul UMB Bacău execută în prezent lucrări de racordare a structurilor cu terasamentul și calea de rulare.
Lucrările de umpluturi necesare terasamentelor sunt realizate în proporție de 85% iar săpăturile pentru terasamente sunt la 90% și continuă pe ultimul sector de la km 58.
Totodată, continuă execuția lucrărilor de realizare a șanțurilor, rigolelor și elementelor de colectare și evacuare a apelor pluviale.
Au fost realizați 20/30 km din umplutura de balast la cota superioară.
Deja sunt în curs de finalizare spațiile de servicii. Acestea sunt gata în proporție de 95%, lucrându-se acum la ultimele finisaje.
Au fost finalizate lucrările de relocare a utilităților. Se execută lucrări la sistemul ITS și la iluminatul public de pe traseul drumului expres.
Drumul Expres Craiova-Pitești este împărțit în 4 tronsoane.
Anul trecut au fost dați în trafic primii 40 km de drum expres aferenți tronsonului 2.
Pe tronsonul 1 Craiova – Robănești (17,7 km) nu se lucrează, contractul cu italienii de la
Tirrena Scavi fiind reziliat de CNAIR în decembrie anul trecut. În martie a fost lansată licitația pentru atribuirea contractului de finalizare a acestui tronson.
Tronson 4 Colonești – Oarja – Pitești (circa 32 km) este în lucru, antreprenor fiind asocierea de firme UMB care a realizat tronsonul 2 și are în lucru și tronsonul 3.
Stadiul fizic al lucrărilor pe tronsonul 4 era de 15,50%, la finele lunii februarie, potrivit CNAIR.
Atât tronsonul 3, cât și tronsonul 4 au termen contractual de finalizare anul 2024.
Agaricii de la CNAIR trebuie sa stine ca in patru ani s-a construit Transfagarasanul. SI sa mai stie ca acel drum s-a construit prin cei mai înalți munți, iar apoi sa se laude cu drumuri construite la ses SI in cat timp.