Proiectantul care elaborează Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru drumurile expres Pașcani – Suceava și Suceava – Siret a avut o mobilizare slabă în derularea contractului, apreciază reprezentanții CNAIR. Din această cauză, CNAIR SA a emis certificate negative prestatorului, care însă le-a contestat în instanță.
Contractele au fost semnate în luna septembrie 2020 cu asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA – Egis International SAS. Anul acesta valoarea lor a fost majorată cu peste 17%, ajungând la un total de peste 5 milioane euro.
Reprezentanții CNAIR susțin că au survenit întârzieri în derularea contractelor din cauza mobilizării slabe a prestatorului pentru realizarea investigațiilor geotehnice.
Beneficiarul a emis ordinele de mobilizare a tuturor utilajelor / echipamentelor de foraj în toamna anului 2021, dar prestatorul nu a mobilizat toate categoriile de utilaje / echipamente în termenele menționate de Ordinul de mobilizare.
Drum expres Pașcani – Suceava
În Graficul de activități Gantt, perioada de realizare a Studiului Geotehnic este de 6 luni. De la data demarării investigațiilor geotehnice (1 septembrie 2021) a fost înregistrată o perioadă de aproximativ 19 luni în care investigațiile geotehnice sunt realizate în procent de aproximativ 99%.
La începutul lunii aprilie, valoarea contractului a fost majorată cu 17,52% ajungând la peste 13,77 milioane lei, fără TVA.
Potrivit contractului, Studiul de Fezabilitate trebuia predat pe 22 iunie a.c., Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) pe 26 iulie a.c. iar Proiectul Tehnic de Execuție (PTE) pe 26 octombrie a.c. Contractul de servicii se termină pe 25 februarie anul viitor.
Pentru acest proiect Prestatorul a înaintat o cerere în instanță de anulare a facturilor de penalități aplicate pentru înlocuirea experților cheie.
Totodată, a solicitat în instanță anularea mențiunilor din certificatul negativ emis în octombrie 2022. Instanța a respins cererea de chemare în judecată ca fiind neîntemeiată, dar Prestatorul a făcut recurs.
În cadrul contractului au fost aprobate Analizele Multicriteriale de Traseu Etapa 1 și Etapa 2 și au fost obținute certificatele de urbanism emise de către Consiliile Județene Suceava, Botoșani și Iași.
Acest tronson va avea: zece pasaje și cinci poduri, cinci noduri rutiere (Heci, Dolhasca, Roșcani, Dumbrăveni, Aeroport Suceava), cinci parcări și două centre de întreținere și coordonare.
Traseul dintre Pașcani și Suceava va avea o lungime de 62 de kilometri, dintre care 43 de kilometri se vor afla pe teritoriul județului Suceava. Autostrada va tranzita teritoriul administrativ a 13 localități, printre care se numără și Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udeşti, Vereşti, Salcea, Dumbraveni sau Suceava.
Proiectul prevede și un drum de legătură de șase kilometri, care va asigura legătura dintre A7, DN 29 și Aeroportul Suceava.
Grupul UMB: contractele de peste 2 mld euro vor duce cifra de afaceri la un nivel record
Drum expres Suceava – Siret
Perioada de realizare a Studiului Geotehnic a fost de 3 luni, în conformitate cu Graficul de activități Gantt. De la data demarării investigațiilor geotehnice (24 august 2021) a fost înregistrată o perioadă de aproximativ 19 luni în care investigațiile geotehnice sunt realizate în procent de aproximativ 67%.
Valoarea contractului a fost majorată cu 17,55% în ianuarie anul acesta, ajungând la peste 11,86 milioane lei, fără TVA.
Potrivit contractului, Studiul de Fezabilitate urma să fie livrat Beneficiarului la finele lunii mai anul acesta, ceea ce nu s-a întâmplat. Printr-un act adițional, Beneficiarul a acordat o extindere a termenului iar SF-ul ”urmează să fie livrat în scurt timp”, după cum ne-au spus reprezentanții CNAIR.
Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) are data de predare 20 septembrie 2023, iar Proiectul Tehnic de Execuția (PTE) la 15 ianuarie 2024. Contractul se va încheia la 16 mai 2024.
Prestatorul a cerut în instanță stornarea facturilor de penalități aplicate pentru înlocuirea experților cheie.
De asemenea, a contestat în instanță certificatul negativ emis în octombrie anul trecut. Instanța i-a respins cererea ca fiind neîntemeiată, iar prestatorul a făcut recurs.
În cadrul contractului au fost aprobate Analizele Multicriteriale de Traseu Etapa 1 și Etapa 2, parte integrantă a Studiului de Fezabilitate; a fost obținut certificatul de urbanism emis de către Consiliul Județean Suceava.
Pe 24 august 2021 au fost demarate investigațiile geotehnice, iar la jumătatea lunii decembrie a anului trecut a fost obținut un nou certificat de urbanism emis de către CJ Suceava, ca urmare a modificării traseului în zona barajului Dragomirna și cimitirului Ițcani. Sunt în curs de realizare activități de teren (execuție foraje). Investigațiile geotehnice erau realizate în procent de aproximativ 67% la începutul lunii mai.
Pe tronsonul de drum expres Suceava – Siret vor fi construite opt pasaje și 17 poduri, cinci noduri rutiere (Suceava Nord, Suceava Vest, DN2H, Siret Sud, Siret Nord). De asemenea vor mai fi realizate patru parcări și un centru de întreținere și coordonare.
Tronsonul Pașcani – Suceava – Siret va avea 101,5 km și are un cost estimat de realizare de 638,8 milioane de euro.
Sectorul Pașcani – Suceava (60.5 km) ar urma să aibă profil de autostradă și un cost estimat de 423,8 milioane euro, iar sectorul Suceava – Siret (41 km) profil de autostradă/drum expres și un cost estimat de 215 milioane euro.