Modernizarea Drumului Național Centura București Nord prin lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre A1 și DN7 (Chitila) este blocată la un stadiu fizic al lucrărilor de 86,5%.
Contractul pentru lărgirea tronsonului de 8,659 km A1 (km 55+465) – DN7 (km 64+160) a fost semnat în urmă cu 12 ani (2011), valoarea contractului fiind de peste 106,61 milioane lei fără TVA.
Lider de asociere este Delta ACM 93. Firma controlată de omul de afaceri Florea Diaconu a intrat în insolvență și apoi a fost cumpărată de Primăria Sectorului 3 (49,9%).
În 2019 CNAIR a reziliat contractul, dar în 2021 Tribunalul a anulat această decizie.
Potrivit planului de reorganizare a Delta ACM93: ”Derularea contractului și nerespectarea de către Beneficiar a obligațiilor de predare a amplasamentului au condus la imposibilitatea de finalizare și predare a întregii lucrări de către Antreprenor”. În plus, s-a menținut obligația de întreținere a sectoarelor deja executate și deschise circulației.
În raport se mai arată că, având în vedere faptul că CNAIR nu a avansat o dată certă privind predarea amplasamentelor libere de sarcini în vederea finalizării lucrărilor de poduri (demolarea locuințelor aflate pe amplasament) nefiind terminată procedura de expropriere, riscul privind lucrările executate/remedierile ar fi rămas în sarcina Antreprenorului pe o perioadă de timp nedeterminat.
La începutul acestui an, Antreprenorul a solicitat suspendarea dosarului deschis de CNAIR cu privire la rezilierea judiciară, solicitare ce i-a fost refuzată.
Dar, pe 8 noiembrie, Antreprenorul a înaintat CNAIR o propunere de încheiere amiabilă a Contractului având în vedere că oferta de preț a subcontractantului propus nu se încadrează în prețul contractului.
Urmează să aibă loc o întâlnire de lucru între Părți ca urmare a adresei Antreprenorului.
Pronunțarea soluției în procesul de reziliere judiciară este programată pentru 1 februarie 2024.
DN Centura București Sud, între DN 2 și A2
Pe acest tronson sunt șanse să fie reluate, anul viitor, lucrările de modernizare. Contractul cu antreprenorul italian Tirrena Scavi a fost reziliat, iar CNAIR a anunțat că urmează să fie lansată licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pe acest tronson. La momentul rezilierii, antreprenorul italian avea un progres fizic în șantier de doar 20,76%.
Pe acest sector de centură, în lungime de aproximativ 11 km, care va fi lărgit la patru benzi de circulație, vor fi mai construite:
* pasaj peste CF București – Constanta, în lungime de aproximativ 124 m (la km 16);
* pasaj peste DJ301 (București – Cernica) în lungime de aproximativ 400 m (km 19+371);
* pasaj peste CF București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 m (km 21+708).
Contractul prevede 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Centura Bucuresti Nord – între A1 35+600 și DN 5 55+465
Cele două loturi ale acestei secțiuni se află în stadii diferite.
Stadiul fizic al lotului 1 (0,82km) este de 64%, acesta urmând să fie finalizat anul acesta. Asocierea IBB-HIB Romania SRL (lider) – IBB-Haus-Und Industriebau GMBH – Autotehnorom SRL – Ventor Grup Consulting este antreprenorul proiectului.
Stadiul fizic al lotului 2 (14,7 km) este de 0%. Asocierea Rizzani de Eccher SPA (lider de asociere) – Mavgo Holding SRL (asociat) ar trebui să finalizeze lucrările în 2025.
Contractul se află în perioada de proiectare, PAC fiind revizuit în iulie 2023.
Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023