Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa aproape 1,36 miliarde de euro și ar urma să fie construit în trei ani, potrivit indicatorilor tehnico – economici ce urmează să fie aprobați de către Guvern .
Traseul va avea o lungime de 73,524 km și se va desfășura pe raza județelor Vrancea și Brăila. Va străbate localitățile: Slobozia Ciorăști, Milcovul, Gologanu, Vulturu, Măicănești, Salcia Tudor, Scorțaru Nou, Măxineni, Românu, Siliștea, Vădeni, Cazașu.
(fișier atașat la finalul știrii).
Proiectul prevede trei loturi distincte, respectiv:
Lotul 1 (km 0+000 – km 28+200)
Începe la nodul rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000) și se termină la
nodul rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060).
Lotul 2 (km 28+200 – km 65+800)
Începe de la încărcare/descărcare temporară din/în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440). Lungimea drumului temporar este de 760m.
Finalul este la încărcare/descărcare temporară din/în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440). Lungimea drumului temporar este de 700m.
Lotul 3 (km 65+800 – km 73+524)
Începe de la nodul rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260) și se termină la nodul rutier Brăila la DX Buzău-Brăila (zona km 73+524).
Totodată, proiectul prevede și o serie de dotări: parcări de scurtă durată, spații de servicii,
Centru de Întreținere și Coordonare, inclusiv Centru de Întreținere și Monitorizare.
Sunt prevăzute și șase noduri rutiere: Focșani (A7), Milcovul (DN23A), Măicănești (DN23), Corbu (DN23), Siliștea (DJ221C) și Brăila (DX Buzău-Brăila).
Valoarea totală a proiectului este de 6.750.350 mii lei, inclusiv TVA, din care valoare lucrărilor de construcții și montaj este de 5.822.628 mii lei.
Finanțarea obiectivului este preconizată a se realiza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Descărcați aici