Cinci oferte au fost depuse de constructori din România, Bulgaria și Italia pentru atribuirea contractului de proiectare și execuția lucrărilor de construire a Drumului Expres Focșani – Brăila. Valoarea estimată a acestui contract se ridică la 5,3 miliarde lei.
Durata de realizare este de trei ani și jumătate: șase luni pentru proiectare și trei ani pentru etapa de execuție.
Chiar dacă CNIR a decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
În cadrul procedurii de atribuire au depus oferte:
- Ofertant unic Webuild Spa-Milano (Italia)
- Asocierea Trace Group Hold (lider, Bulgaria), Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL – Drum Asfalt-Olroad Construct
- Asocierea SA&PE Construct (lider, România), Spedition UMB, Tehnostrade SRL, Arcada Company
- Asocierea Coni (lider, România), Pimk TQM Management
- Asocierea Danlin XXL (lider, România), Intertranscom Impex SRL, Groma Hold LTD.
Ofertele vor fi evaluate până pe 28 aprilie 2025.
Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța.
Oferta financiară are o pondere de 40%, iar oferta tehnică 60%.
În oferta tehnică au fost incluși factorii:
* 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
* 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: materiale sustenabile pentru construcții
* 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
* 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Drumul Expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens (4 x 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 x 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană.
Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere: Focșani (intersecție A 7), Milcovul (DN 23 A), Măicănești (DN 23), Corbu (DN 23), Siliștea (DJ 221 C), Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila)
Garanția lucrărilor este de 5 ani.