Urare An Nou 2024

Drumul expres Focsani – Braila: Cinci oferte pentru proiectare si executia lucrarilor de construire

Cinci oferte au fost depuse de constructori din România, Bulgaria și Italia pentru atribuirea contractului de proiectare și execuția lucrărilor de construire a Drumului Expres Focșani – Brăila. Valoarea estimată a acestui contract se ridică la 5,3 miliarde lei.

Durata de realizare este de trei ani și jumătate: șase luni pentru proiectare și trei ani pentru etapa de execuție.

Chiar dacă CNIR a decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

În cadrul procedurii de atribuire au depus oferte:

  1. Ofertant unic Webuild Spa-Milano (Italia)
  2. Asocierea Trace Group Hold (lider, Bulgaria), Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL – Drum Asfalt-Olroad Construct
  3. Asocierea SA&PE Construct (lider, România), Spedition UMB, Tehnostrade SRL, Arcada Company
  4. Asocierea Coni (lider, România), Pimk TQM Management
  5. Asocierea Danlin XXL (lider, România), Intertranscom Impex SRL, Groma Hold LTD.

Ofertele vor fi evaluate până pe 28 aprilie 2025.

Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța.

Oferta financiară are o pondere de 40%, iar oferta tehnică 60%.

În oferta tehnică au fost incluși factorii:

* 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)

* 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: materiale sustenabile pentru construcții

* 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)

* 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).

Drumul Expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens (4 x 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 x 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană.

Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere: Focșani (intersecție A 7), Milcovul (DN 23 A), Măicănești (DN 23), Corbu (DN 23), Siliștea (DJ 221 C), Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila)

Garanția lucrărilor este de 5 ani.

Sus