Drumul expres Craiova-Pitești este tot mai aproape de realizare, după ce anunțurile de participare pentru procedurile de achiziție publică privind proiectarea și execuția celor patru tronsoane de drum au fost transmise ieri spre Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Proiectul, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare totală de aproximativ 820 milioane de euro. Proiectarea celor patru tronsoane componente va dura 12 luni, adică un an, în timp ce execuția va dura 24 de luni. Termenul limită de depunere a ofertelor va fi de aproximativ 3 luni.
Situația arată în felul următor:
* Primul tronson al drumului expres Craiova-Pitești va avea o lungime de 17 km și ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești;
* Cel de-al doilea tronson, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 km și urmează să fie construit între limita județelor Dolj și Olt și limita județelor Olt și Argeș. Cel de-al doilea tronson va traversa teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.
* Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57 + 550 și km 89 + 300 și va fi cuprins între intersecția cu DN65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș. Acest sector de drum va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optați, Tatulești, Colonești;
* Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 km și va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersecția cu A1 București-Pitești. Tronsonul 4 va tranzita teritoriile localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni și Oarja.
Diferența dintre o autostradă și acest drum expres este dată de banda de urgență de 1,5 m
Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova-Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 km/h. Acest drum va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferența între acest drum expres și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.
Obiectivul a putut fi atins prin decizia de a promova proiectul în baza documentației tehnice existente, care a îndeplinit exigențele necesare demarării procedurii de licitație. Ca atare, proiectul va putea beneficia de finanțare nerambursabilă în acest exercițiu financiar (Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020). Soluția actuală va scurta perioada de realizare a investiției cu circa 3-4 ani. Acest drum, crede CNAIR, va contribui la dezvoltarea economică a zonei de SV a României și va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene, aflate în diferite stadii de implementare.
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iunie 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!
Dragnea da nu numai salarii si pensii ,da si drumuri expres !