Contractul pentru execuția lucrărilor pe Lotul 2 al Drumului Expres Arad–Oradea (39,7 km) are constructor desemnat.
Valoarea ofertei câștigătoare se ridică la 2,76 miliarde lei (fărăTVA), mai mică cu peste 19% față de valoarea minimă estimată a contractului de circa 3,42 miliarde lei, fără TVA.
Finanțarea va fi făcută prin Programul Transport 2021-2027. Termenul pentru finalizarea contractului este de doi ani.
Constructorul desemnat este asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider) – Straco Holding SRL.
Contractul de execuție (FIDIC Roșu) prevede inclusiv construirea pe traseul a 26 de structuri, printre care un pod cu lungimea de 1.091 m.
În cadrul contractului va fi construit și un drum de legatura cu Ungaria, cu lungimea de 10 km, care cuprinde punctul de trecere a frontierei.
La această procedură de atribuire au depuse opt oferte, dintre care cinci ale constructorilor turci:
* Ofertant unic: Nurol Insaat ve Ticaret A.S.
* Asocierea: Ozaltin Inșaat Ticaret ve Sanayi A.S. (lider), Infravis SRL
* Asocierea: Makyol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (lider), Cengiz Inșaat Sanayi ve Ticaret A.S.
* Asocierea: Onur Taahhut Tașimacilik Inșaat Ticaret ve Sanayi A.Ș. (lider), Straco Holding
* Asocierea: IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș. (lider), Rotary Construcții Mentenanță
* Asocierea: Construcții Erbașu (lider), Concelex
* Asocierea: Drum Asfalt (lider), Automagistral-Pivden
*Asocierea: Bog’Art (lider), G P Group JSC, Trace Group Hold
Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totală de 120,47 km și este compus din trei loturi:
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură la DN 79 – Salonta (5,3 km).
Constructorul este Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL (Ucraina).
Valoarea contractului aferent acestui prim lot este de 2,32 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Proiectul prevede realizarea a 33,7 km drum expres, a unui drum de legătură între DN79 și Salonta (5,3 km), precum și a 32 structuri (poduri și pasaje). Lucrările sunt prevăzute să dureze doi ani.
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km).
Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă Drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Săptâmâna trecută a fost desemnat constructorul și pentru acest lot de drum expres, și anume constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS.
Contractul de execuție lucrări este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Oferta câștigătoare are valoarea de 2,85 miliarde lei (fără TVA).
Pe traseul acestui nou lot de drum de mare viteză vor fi construite inclusiv 29 de structuri, printre care și un pasaj (592 m) peste calea ferată și DJ709B.