Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al drumului de mare viteză București – Giurgiu a fost lansat în consultare publică de către Compania Națională de Investiții Rutiere.
Durata de consultare publică este de trei săptămâni și precede licitația pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză.
Caietul de sarcini poate fi consultat AICI și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Autostrada/Drumul Expres București – Giurgiu este un proiect promovat la inițiativa CNIR, cu acceptul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar în urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul și profilul viitorului drum de mare viteză.
Studiul de Fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 luni, licitația urmând să fie lansată până la finalul anului.
,,În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă”, a precizat directorul general CNIR, Gabriel Budescu.
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerință în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate.
Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii.
În vederea elaborării acestor cerințe de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional.
În ceea ce privește utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicită viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.
În etapa studiului de trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială următoarele opțiuni posibile:
- Realizarea Drumului la profil de autostradă sau drum expres, după rularea variantei câștigătoare în Modelul Național de Transport.
- Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării de perspectivă.
Studiul de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu va avea finanțare din fonduri europene.