Două contracte rutiere importante au fost semnate astăzi de către CNAIR.
Primul vizează Autostrada Unirii A8 – sectorul principal între Târgu Neamț – Iași – Ungheni și este pentru completarea/ revizuirea/ actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E.
Contractul a fost câștigat de Consitrans SRL și are valoarea de 58.830.448 lei fără TVA
Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile
”I-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Scopul principal al acestui proiect este finalizarea Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni (lungime de aproximativ 100 km), parte integrantă din Rețeaua Europeană de Transport (TEN-T), reprezentând un tronson din viitoarea Autostradă A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni care străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași, ce va avea o lungime de aproximativ 320 km.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 25 luni, după cum urmează:
* 12 luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
* 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.), inclusiv verificarea P.A.C. de catre specialiști atestați;
* 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și a Detaliilor de Execuție, inclusiv verificarea de către verificatori atestați;
* 1 luna pentru asistență tehnică pentru cererea de finanțare, asistență tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor.
Reabilitarea podului de la Fetești peste brațul Borcea al Dunării, parte din A2
Tot astăzi, CNAIR a semnat contractul pentru reabilitarea podului i peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680.
Contractul în valoare de de 67.753.035 lei fără TVA a fost semnat cu asocierea Maristar Com SRL – Hydrostoy AD.
Durata contractului este de 24 luni perioadă de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor de 5 ani.
Podul peste Dunăre de la Fetești este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele și viaducte de acces), care traversează bratul Borcea al fluviului Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, conectează regiunile Dobrogea și Muntenia.
În cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrări de reparații complexe, precum:
– înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare,
– înlocuirea parapetului pietonal și direcțional,
– înlocuirea rosturilor de dilatație,
– lucrări de reparații cu betoane speciale – la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile,
– lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podul principal, cât și pe viaductele de acces.
Prefabricate din beton: preturi majorate semnificativ anul acesta
”La fel ca în cazul reabilitării podului de la Cernavodă, pentru care contractul s-a semnat în februarie și unde se lucrează deja foarte bine, am cerut firmei care a câștigat licitația să execute lucrările în așa fel încât să se evite restricțiile de circulație în perioada sezonului estival”, menționat Cătălin Drulă.
El a mai spus că vrea și luptă ca ambele proiecte să aibă finanțare din PNRR.