Cu toate că a fost desemnată oferta câștigătoare, semnarea contractului, cu o valoare estimată de peste 2,6 miliarde de lei, este întârziată.
Întârzierea este cauzată de depunerea a două contestații în cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea acestui contract.
Contractul vizează proiectarea şi execuția lucrărilor de Reabilitare a lotului 6 din linia feroviară Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.
Prima contestație a fost depusă de către ofertantul clasat pe locul 2, și anume Alstom Transport SA, lider al asocierii Infraworks.
Alstom a solicitat autorității contractante anularea raportului procedurii privind evaluarea ofertei depusă de asocierea IC Ictaș Insaat Sanayi ve Ticaret AȘ – Rotary Construcții Mentenanță.
De asemenea, contestatoarea a cerut autorității contractante să îi plătească cheltuielile de judecată. Alstom consideră că oferta Asocierii Ictaş a fost în mod greșit considerată admisibilă și câstigătoare întrucât acesta nu a demonstrat îndeplinirea cerinţelor de calificare privind experienţa similară în execuţia lucrărilor şi nici pe cea privind autorizaţiile / agrementele AFER, după cum se arată în contestația depusă la CNSC.
Două zile mai târziu, chiar asocierea câștigătoare a depus o contestație. Asocierea Ictaș cere anularea raportului procedurii în ceea ce privește declararea ca admisibilă a ofertei depusă de Alstom. Consideră că s-ar crea un „prejudiciu iminent care ar putea rezulta din desemnarea câstigătoare a unei oferte inacceptabile și neconforme. În calitate de ofertant desemnat câştigător al procedurii, avem interesul legitim de a contesta oferta clasată pe locul doi, respectiv Asocierea Alstom Transport”.
Turcii de la Ictaș sunt de părere că oferta celor de la Alstom ar trebui declarată neconformă întrucât antreprenorului Alstom i-au fost emise certificate constatatoare negative, ca urmare a executării defectuoasă a contractelor derulate anterior.
Contractul pentru reabilitarea lotului 6 din linia ferată Craiova – Turnu Severin – Caranșebeș (225,287 km) are valoarea de peste 2,62 miliarde lei fără TVA.
La aceasta procedură au fost depuse 5 oferte.
Proiectul vizează:
* modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
* mărirea capacității de tranzit;
* asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
* modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
* modernizare poduri, podețe
* reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
* montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
* instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS
* reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024