Oferte locuri de munca top

DN Centura Bucuresti: Largirea la 4 benzi a partii de sud este un vis greu de realizat

Să circulăm în jurul Bucureștiului pe o centură lărgită la 4 benzi pare un vis greu de realizat, două tronsoane din partea de sud având în continuare mari întârzieri în execuție.

 

 

 

Totuși, avem speranțe întrucât sunt în derulare unele demersuri pentru a fi finalizate și aceste lucrări.

km 12+300 – km 23+750 (DN2 – A2): lucrările blocate la 21%

Deși au început în luna mai 2020, lucrările pe cei 11,524 km ai Secțiunii DN2 – A2 nu au avansat prea mult, stadiul actual fiind de circa 21%.

Antreprenorul italian Tirrena Scavi SPA, acum în insolvență, nu a reușit să le termine în termenul contractat – august 2021.

CNAIR a reziliat contractul și, în prezent, este în derulare o procedură de achiziție pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate. Expertiza tehnică ar urma să fie făcută în două luni, după semnarea contractului. În funcție de această expertiză va fi elaborată documentația pentru lansarea licitației în vederea atribuirii contractului de finalizare a lucrărilor rămase de executat.

km 23+750 – km 29+500 (A2 – pasaj Olteniței): lucrări în perspectivă

În momentul de față pe acest tronson nu se execută lucrări de modernizare, dar CNAIR are în derulare contractul pentru elaborarea unui Studiu de Fezabilitate care să identifice măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura existentă a Municipiului București inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DN CB, Sector II cuprins între A2 (km 23+600) şi A1 (km 55+520).

Proiectanții analizează și finalizarea lărgirii centurii existente pe secțiunile unde aceasta nu a fost realizată sau nu este în curs de realizare.

De asemenea, este în studiu și realizarea de drumuri colectoare în vederea reducerii numărului de accesuri directe în Centura București, realizarea de pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran, după caz), trotuare, parcări, stații autobuz (după caz), reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate acolo unde este cazul în vederea creșterii capacității de transport pe întreg sectorul de sud al Centurii București, panouri fonoabsorbante (acolo unde este cazul) și orice alte lucrări ce pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto si pietonale.

km 29+500 – 33+190 și Pasajul Olteniței

Întârzierea cu care a fost realizat nodul rutier Oltenița a fost cauzată de mai mulți factori. În primul rând, pandemia de Covid 19 a avut efect asupra planificării și progresului lucrărilor.

Apoi, războiul din Ucraina și sancțiunile aplicate Federației Ruse au influențat livrările și prețurile materialelor de construcție într-o măsură ce putea fi prevăzută, la data depunerii ofertei, de către antreprenorul italian Itinera SPA.

De asemenea, a fost obținută cu întârziere autorizația de construire. Și, nu în ultimul rând, a intervenit refuzul proprietarilor expropriați de a elibera amplasamentul lucrărilor.

km 13+190 – km 35+600 și Pasajul Berceni

După mai multe amânări, termenul impus antreprenorului de către oficialii Ministerului Transporturilor pentru darea în trafic a Pasajului Berceni este jumătatea lunii iunie.

Circumstanțele atenuante pentru antreprenorul Trameco SA (lider de asociere) cu privire la termenul de finalizare a lucrărilor sunt legate de criza aprovizionării cu materiale de anul trecut, volumul mare de mașini din trafic care a creat dificultăți în șantier, emiterea cu întârziere de 8 luni a documentelor de autorizare pe zona București, lucrările Apanova pentru legarea comunei Berceni la rețeaua de apă și canalizare menajeră a Bucureștiului, precum și vremea nefavorabilă. Totuși, nici antreprenorul nu a reușit să se mobilizeze pentru a fi în stare să rezolve situațiile neprevăzute, acuză oficialii de la Transporturi.

km 35+600 – km 55+465 (între DN5 și A1): contracte în derulare

Lotul 1 între A1 (km 55+520) și km 54+700 ar urma să fie dat în trafic anul acesta.

La jumătatea lunii mai anul curent, progresul fizic al lucrărilor era de 7% pentru acest lot cu lungimea de 0,820 km. Proiectul prevede și realizarea unei parcări de lungă durată.

Ordinul de începere a fost emis în data de 1 februarie anul trecut, iar amplasamentul a fost predat antreprenorului în 27 decembrie 2022.

Antreprenor este Asocierea IBB – HIB Romania  SRL (lider) – IBB Haus und Industriebau Gmbh –Autotehnorom SRL –  Ventor Grup Consulting SRL.

Lotul 2 între km 54+700 și DN 5 (km 40+000), cu lungimea de 14,70 km, are prevăzut ca dată de finalizare anul 2025.

Ordinul de începere a fost emis în data de 1 noiembrie anul trecut. Contractul se află în etapa de proiectare.

Pe 10 mai a.c. a fost emisă hotărârea de guvern pentru exproprieri.

Antreprenor este asocierea Rizzani de Eccher SPA (lider) – Mavgo Holding SRL, care a obținut acest contract de peste 504 milioane de lei fără TVA.

km 55+465 – km 64+160 (între A1 și DN7): lucrări blocate la 86%

Realizarea lucrărilor pe cei 8,659 km ai acestei secțiuni este blocată la un stadiu de 86,5%.

Pentru contractul de modernizare a Drumului Național Centura București, între A1 și DN7, decizia de reziliere a contractului încheiat de CNAIR cu asocierea de firme care a câștigat licitația a fost anulată definitiv anul trecut de către instanța de judecată.

Lider de asociere este Delta ACM 93.

irma controlată de omul de afaceri Florea Diaconu a intrat în insolvență și apoi a fost cumpărată de Primăria Sectorului 3 (49,9%).

La jumătatea lunii mai, antreprenorul nu era mobilizat în șantier și nu transmisese în integralitate documentele conform prevederilor contractuale.

Antreprenorul a solicitat, la începutul acestui an, suspendarea dosarului deschis de CNAIR cu privire la rezilierea judiciară, solicitare ce i-a fost refuzată.

CNAIR a emis o solicitare către inginer în vederea emiterii înștiințărilor de remediere pentru toate obligațiile contractuale pe care antreprenorul nu le-a îndeplinit.

Pe 11 mai a avut loc o sedință la care au participat reprezentanți din partea antreprenorului, inginerului și ai CNAIR, în care administratorul judiciar a informat compania că în data de 22 mai 2023 este supus la vot de către adunarea creditorilor planul de măsuri pentru reorganizare, în cadrul procedurii de insolvență.

CNAIR urma să fie informată cu privire la situația juridică a antreprenorului Delta ACM 93.

Primul contract pentru lărgirea tronsonului A1 – DN 7 a fost semnat în urmă cu 10 ani (2011) cu Delta ACM. Constructorul a abandonat practic lucrările în 2013.

Centura București – Domnești, în stadiul de analiză a ofertelor depuse de constructori

Lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a conexiunii dintre depoul tramvaiului 41 și Prelungirea Ghencea, în zona Pasajului Domnești se vor desfășura pe teritoriul administrativ al Sectorului 6 și comunelor Bragadiru si Clinceni din județul Ilfov.

Proiectul prevede lărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești).

Pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție au fost depuse patru oferte. Acestea sunt în evaluare până la finele lunii iulie. Câștigătorul licitației va avea la dispoziție un an pentru finalizarea construcției.

Sus