Prețurile materiilor prime cresc necontrolat pe piețele internaționale, ceea ce determină o lipsă de predictibilitate pe segmentul dezvoltării imobiliare, cât și o creștere inevitabilă a prețurilor de achiziție la clienții finali de apartamente, dar și de alte produse imobiliare.
Prețul cuprului, considerat pe scară largă ca un indicator economic, aproape s-a dublat în ultimele 12 luni. Comparativ cu primăvara anului 2020, prețul aluminiului a crescut cu cca 50%, iar prețul benzilor laminate din oțel a crescut cu peste 75%.
Alukonigstahl România, subsidiara locală a liderului european pe piața sistemelor din aluminiu, PVC și oțel a înregistrat o cifră de afaceri de 21.5 milioane EUR în perioada ianuarie – decembrie 2020 și țintește în continuare consolidarea business-ului pe segmentele tradiționale de birouri și comercial, dar și extinderea pe segmentul rezidențial premium, în contextul în care pandemia a readus în atenție nevoia de locuire la un standard calitativ mai bun pentru români.
Alukonigstahl este furnizor exclusiv în România pentru Schüco (lider mondial în sisteme din aluminiu și PVC) şi Jansen (furnizor de profile din oțel), iar peste 85 % din cifra de afaceri realizată în 2020 a fost generată de vânzarea sistemelor de profile premium Schüco din aluminiu. In 2020, Alukonigstahl a livrat sisteme din aluminiu Schüco pentru peste 75.000 mp de perete cortină în cadrul proiectelor imobiliare noi, iar în 2021 are deja contractat un numar de peste 20.000 mp. Între proiectele pentru care Alukonigstahl a furnizat sau furnizează sisteme de tamplarie și pereți cortină se numără atât investiții în proiecte de birouri cunoscute (U Center, Offices Jiului, Isho Timisoara, Millo Office, Dacia One, Sediul Continental din Timișoara, Skanska Equilibrum 2, AFI Tech Inox 2), cât și proiecte rezidențiale premium (Win Residences / PSC Group sau Nusco City, Neo Timpuri Noi, Neo Mamaia).
“Prin proiectele și parteneriatele noastre, am fost deschizători de drum și am dezvoltat până în prezent câteva mari „cartiere Schüco” în România. Alukonigstahl țintește anul acesta o accelerare a business-ului, având în vedere numeroasele investiții pe care le-am făcut în eficientizare și adaptarea la noul context al pieței. Vizăm să ne consolidăm portofoliile existente prin digitalizare și prin eficientizarea lanțului logistic, dar și să ne extindem pe piețe noi, precum cea rezidențială, care are un potențial ridicat de creștere în România” declară Attila Beer, Country Manager Alukonigstahl România și Moldova.
Prețurile metalelor industriale tranzacționate au înregistrat o creștere semnificativă în ultimele luni, la London Metal Exchange (Bursa de Metale de la Londra). De exemplu, prețul cuprului, considerat pe scară largă ca un indicator economic, este mai ridicat decât în ultimii 9 ani și aproape s-a dublat în decurs de 12 luni. Comparativ cu primăvara anului 2020, prețul aluminiului a crescut cu cca 50%, iar prețul benzilor laminate din oțel a crescut cu peste 75%.
Alukonigstahl a derulat recent o serie de procese de digitalizare și reorganizare a lanțului logistic și a depozitului propriu din Jilava. În 2020, compania a lansat platforma digitală proprie AKS Connect, în care clienții pot plasa comenzi și pot urmări online, în timp real, stadiul livrarilor, iar în a doua jumătate a anului 2021 Alukonigstahl va continua procesul de digitalizare, prin implementarea unei noi platforme.
Integrarea tehnologiei și soluțiilor hi-tech și de eficiență energetică în sistemele de ferestre și uși ale noilor proiecte imobiliare este o tendință majoră a ultimilor 3 ani. “Acum fereastra nu mai este doar o fereastră, cu rol de aerisire și estetic. Prin partenerii noștri Schüco și Jansen, care au investit substanțial
în tehnologie în ultimii ani, acum putem adăuga un sistem de ventilație descentralizată, care aduce aer proaspăt în cameră, filtrat și încălzit, fără să fie nevoie de deschiderea ferestrei, lucru care poate lăsa în interior, zgomot, praf sau alergeni,” declara Attila Beer.
Alte tendințe majore ale pieței sunt sistemele pentru ferestre, uși de balcon și uși glisante folosite preponderent în cazul ansamblurilor rezidentiale (proiecte precum Cloud 9 Residence, Luxuria Residence, Sea One, Nordis Mamaia, Tomis City, Wings Residence) sau tâmplăria PVC Schüco care a câștigat teren în ultimul an (de exemplu, în cadrul proiectelor Buenavista International sau Win Herastrau).
Noi soluții de nișă au fost dezvoltate de asemenea, odată cu tendința de restaurare a clădirilor istorice – la mânăstirea Dragomirna și biserica Domnița Bălașa, de exemplu, s-a înlocuit tâmplăria degradată cu ferestre moderne, izolate, din oțel Jansen.
Informații suplimentare referitoare la evoluția prețurilor materiilor prime pe piețele externe:
Pandemia a redus în mod forțat capacitățile de producție mondiale și a afectat fluxurile de transport internațional. Majoritatea materialelor sau materiilor prime pentru construcții se importă: geosintetice (în principal din Italia, Franta), parapet (Italia), vopseluri pentru marcaje rutiere (Italia), țevi și cabluri pentru lucrările de rețele de utilități (Turcia, Rusia), bitum (Polonia, Ungaria, Serbia), oțel beton (Republica Moldova, Rusia, Turcia). Producătorii interni sunt foarte puțini și fie depind de importuri de materie primă din state non-UE (China, Turcia, Rusia), fie produc în cantități foarte mici sau o gamă redusă de produse.
State precum Turcia, Federația Rusă și China au implementat măsuri de protecție a piețelor proprii, reducând exporturile de materii prime și de materiale de construcții, în încercarea de a-și susține propriile economii. Furnizorii de pe piața internă nu au mai constituit stocuri, pentru că nu au mai avut predictibilitate asupra prețurilor și termenelor de livrare, iar pe de altă parte cererea de materiale de construcții a crescut, datorită creșterii activităților în construcții.
Despre Alukonigstahl
Alukonigstahl este o companie activă în Europa Centrală și de Sud-Est, care se află la a patra generație în proprietatea familiei Konig. Investițiile continue în inovație au propulsat Alukonigstahl în poziția de lider de piață, în Europa. De peste 60 de ani, compania a format o alianță cu doi producători internaționali de sisteme premium: Schüco, lider mondial al sistemelor din aluminiu și experţi în PVC şi Jansen, specialist în profile din oțel. Informații suplimentare: www.alukoenigstahl.ro | Facebook | LinkedIn | Instagram