Oferte locuri de munca top

Construirea de crese: Masuri pentru terminarea proiectelor pana la finele anului 2025

Vor fi realizate modificări în ceea ce privește finanțarea proiectelor de investiții din educație. Măsurile sunt necesare pentru a evita blocajul implementării investiţiilor, respectiv atingerii ţintelor şi jaloanelor din Planul Național de Redresare și Reziliență – PNRR.

Noile modificări aduc clarificări privind sursele de finanțare disponibile pentru finalizarea și îndeplinirea țintelor asumate, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență.

Este vorba despre proiectele din jalonul și ținta asumată în PNRR prin componenta 15- Educație – I1, Investiția 1 – 110 creșe construire, care trebuie dotate și operaționale până la finalul anului 2025.

Ministerul Dezvoltării a încheiat 119 contracte de finanțare tripartite între MDLPA în calitate de coordonator de reformă / investiții, CNI, în calitate de structură de implementare, și unitățile administrativ teritoriale, în calitate de beneficiar, pentru construirea a 34 creșe medii, 65 creșe mici și 20 creșe mari.

La data de 31 decembrie 2025 trebuie să fie construite, echipate și operaționalizate 110 creșe.

În prezent, la nivelul CNI sunt încheiate 73% din contractele de achiziție de proiectare și execuție aferente celor 119 contracte de finanțare încheiate, respectiv 79% din ținta de 110 creșe.

Luând în considerare contractele de proiectare și execuție încheiate, șase creșe sunt recepționate în întregime, alte șapte au obiectivul de investiții finalizat, așteptându-se finalizarea lucrărilor adiacente, 52 se află în diverse faze de execuție, iar 22 sunt în diverse etape de proiectare / obținere a avizelor și autorizațiilor necesare sau în analiză la CNI pentru aprobarea proiectului tehnic.

Potrivit noului proiect de OUG, pentru beneficiarii care se încadrează în categoriile prevăzute la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, dacă valoarea proiectului implementat de C.N.I. depăşeşte valoarea finanţării nerambursabile, diferenţa se suportă din bugetul de stat prin bugetul beneficiarului, de la articolul bugetar 60.02 «Finanţare publică naţională», titlul XII «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR», în limita bugetului aprobat cu această destinaţie.

În cazul în care valoarea proiectului implementat de C.N.I. depăşeşte valoarea finanţării nerambursabile, cuantumul acesteia se evidenţiază distinct în cadrul contractului de finanţare, cu stabilirea cuantumului care se asigură de fiecare parte din contract, pe surse de finanţare, în cazul în care beneficiarul se încadrează în alte categorii decât cele prevăzute la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

În legătură cu autorizarea ordonatorului principal de credite de a introduce în buget și în anexele la acesta creditele de angajament aferente poziției bugetare 60.15.03 „Sume aferente TVA”, aceste credite vor trebui aprobate de către Parlamentul României, întrucât plata aferentă angajamentelor încheiate la această poziție bugetară afectează deficitul bugetar al bugetului de stat.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus