Vor începe lucrările la unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură rutieră realizate în prezent de către constructorii români.
Grupul de firme UMB a obținut autorizația de construire pentru tunelurile de la Margina – Holdea, pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva.
Cu o valoare de peste 40 milioane de euro/km, lucrările de la Margina – Holdea sunt cele mai scumpe după cele pentru Secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, realizate de constructorii austrieci de la Porr.
Noua autorizație a fost emisă pentru lucrări de tuneluri pe traseul Margina – Holdea.
Tunelul 1 are zona portal intrare (calea 1+2), calea 1 km 52+861-km 53+276, calea 2 km 52+841-km 53+209, zona portal ieșire (calea 1+2)
Ttunelul 2 are zona portal intrare (calea 1+2), calea1 – km 53+600-km 54+440, calea 2 km 53+580-km 55+405, zona portal ieșire (calea 2).
De asemenea, au fost autorizate lucrări de poduri, pasaje, viaducte:
– viaduct pe autostradă peste vale și drum forestier la km 53+471
– viaduct pe autostradă peste DC 144 la km 55+775
– pasaj peste autostradă pe drum agricol la km 56+051;
Valoarea lucrărilor autorizate este de 842.996.735 lei, fără TVA, reprezentând valoarea lucrărilor declarată de solicitant, înscrisă în cererea de autorizare și în devizul general.
Durata de execuție a lucrărilor este de 34 de luni, calculată de la data începerii efective a lucrărilor, anunțată în prealabil.
Pentru etapa I a acestui proiect a fost emisă autorizația de construire pe 22 aprilie anul acesta, iar constructorul a demarat lucrările. Etapa I vizează construirea a 7 km de autostradă, două pasaje și mai multe structuri casetate.
Valoarea lucrărilor autorizate în etapa I este de 275.798.806 lei, fără TVA.
Întregul contract prevede proiectarea și execuția Autostrăzii Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Sectiunea E și finalizare Sectiunea D, în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel.
Valoarea contractului este de peste 1,82 miliarde lei, fără TVA, fiind finanțat din PNRR.